وب نوشت

مسيح در خانه فاحشه

حتي در نظر غيرمتدينان پيامبران روشنفكران و مصلحان زمان خود بودند. اين نقشي است كه هيچ يك از دوست و دشمن آن را انكار نمي‌كند.

آنان در جامعه خود تحول و دگرگوني پديد آوردند و انقلابيون زمان و زمانه خود بودند. آثار وجودي ايشان از مرز‌هاي جغرافيايي و فيزيك نيز بيرون زد و در فراجغرافيايي مكاني و زماني قرار گرفتند و در نظر برخي به اسطوره و افسانه پيوستند به طوري كه وجود انساني آنان در هاله‌‌هايي از تقدس و پاكي فرازميني نهان شد.

چرا چنين شد؟ براي دستيابي به پاسخي درست و منطقي مي‌توان به شواهد و گزارش‌‌هاي مختلف مراجعه كرد. در اين گزارش ها نيز مي‌توان بر يك هنر ايشان تاكيد ورزيد. پيامبران هنر دلربايي داشتند. آنان در دل ها نفوذ مي‌كردند و بر جان‌ها حكومت. نقش ايشان نيز از همين رو جاويدان و پايدار بود. آنان بر خلاف شاهان و حاكمان دنيا بر دل‌ها و جان‌ها فرمانروايي مي‌كردند و آثار اين حكومت در تمام جهات وجودي افراد پيرو به خوبي هويدا شد. آثار اين تحول به آن اندازه بود كه فرد گرفتار جذبه ايشان چون مسحور ‌شدگان با دل و جان همه فرمان‌‌هاي ايشان را به ديده منت پذيرا مي‌شدند.
كساني را به عشق و محبت خود گرفتار مي‌كردند كه همه از آنان قطع اميد كرده بودند. اين هنري بود كه ايشان داشتند. از بد و بدترين، بهترين انسان‌ها را ساخته و به جامعه انساني تحويل دادند. كساني كه خود رهبران گروه‌هاي اجتماعي چندي را به عهده گرفتند.
در روايت است كه زن فاحشه اي به حضرت عيسي(ع) گفت: آيا من هم مي‌توانم توبه كنم؟
آن حضرت پاسخ داد: آري.
زن پرسيد: اگر توبه كردم به خانه من مي‌آيي؟
فرمود: آري.
همراهان و حواريون ايشان اعتراض كردند كه اين چه قولي است كه داده‌ا‌ي‌؟
آن حضرت رو به ايشان كرد و فرمود: اگر چوپان باشيد و گوسفندتان گم شود به دنبال آن نمي‌گرديد و يا تنها از بقيه مواظبت مي‌كنيد كه گم نشوند؟
گفتند: گوسفندان را در يك جاي امن مي‌گذاريم و به سراغ گمشده مي‌رويم.
آن حضرت فرمود: من براي يافتن گمشده‌ها آمده‌ام.

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا