اجتماعیاخلاقی - تربیتیاعتقادی - کلامیروان شناسیسیاسیفرهنگیمعارف قرآنی

جنایات شیطان پرستان از نظر قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید در بیرون از نفس انسان، دشمنی بدتر و خطرناک تر از ابلیس جنی نباشد که تا «وقت معلوم» برای زنده بودن در دنیا از خدا مهلت یافته تا به رفتار وسوسه گرانه و ولایت طاغوتی خود ادامه دهد. این موجود نادیدنی با وسوسه گری و غرور و فریب، برآن است تا هواهای نفسانی در انسان را برانگیخته واز این راه بر هستی انسان مسلط شود. سلطه شیطانی که به مدد هواهای نفسانی انسان تحقق می یابد، به ابلیس این امکان را می دهد تا فیجع ترین جنایات را در حق انسان انجام دهد.

از نظر آموزه های وحیانی قرآن، ابلیس شیطانی مطرود درگاه الهی، با عضوگری از جن و انس به ایجاد حزب الشیطان می پردازد؛ حزبی که در برابر حزب الله قرار می گیرد که اعضای آن را مومنان از جن و انس تشکیل می دهند.

اعضای جنی و انسی حزب الشیطان، ضمن پرستش معبودهایی غیر از خدا که شامل جنیان، بتان، جانوران، جمادات، بلکه حتی انسان ها می شود، از عبودیت خدای یکتا و یگانه سرباز می زنند و برخلاف سنت ها و قوانین الهی، قوانینی برای خویش جعل و وضع می کنند که محتوای همه آنها علیه انسان و انسانیت است. این گونه است که جنایت علیه بشریت از سوی شیاطین جنی و انسی و شیطان پرستان و حزب الشیطان رخ می دهد. از نظر قرآن، افزون بر نابودی اقوام بسیار در طول تاریخ که به دام شیطان و غضب الهی گرفتار شده اند، می توان از انواع جنایات از سوی شیطان پرستان از نظر قرآن اشاره کرد که نویسنده در این جا به برخی از مهم ترین آنها توجه می دهد. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.

  1. علم زدایی و خرافه گرایی: شاید بزرگترین جنایت شیاطین علیه انسان و بشریت، به علم زدایی از انسان و جامعه بشری باشد؛ زیرا علم حقیقی نور است که حقیقت را روشن می کند و انگیزه برای احقاق الحق را در انسان بر می انگیزاند و او را به سوی عمل مبتنی بر حق و حقانیت می برد. از همین روست که شیاطین به شدت با علم حقیقی دشمنی می کنند و چیزهایی را به عنوان علم به خورد بشر می دهند که چیزی جز ظنون نیست؛ زیرا ظنون و گمانه ها اگر چیزی را آشکار کند، تمام حقیقت را هویدا نمی کند؛ به ویژه که برای هر چیزی افزون بر ظواهر، بطون و ملکوتی است که تمام حقیقت آن چیز است. دست یابی به ملکوت زمانی برای انسان خواهد بود که بر هدایت فطری باشد و از الهامات الهی بهره مند؛ چرا که قلب سلیم است که ملکوت هر چیزی را می بیند و می یابد. از نظر قرآن، انسان مامور است تا با نظر در ملکوت حقایق را به دست آورد.(اعراف، آیه 185) شیاطین با تغییر در فطرت انسان، قلب او را از کارایی می اندازند تا امکان معرفت و علم به حقیقت را ازدست بدهند و گرایش هایی آنان به جای حق به سوی باطل باشد.(نساء، آیه 119) این گونه است که قلب این انسان های تغییر یافته، ناتوان از تفقه و تعقل و تذکر و تدبر و تبصر است.(اعراف، آیه 179، حج، آیه 46) از نظر قرآن، شیاطین با علم زدایی از جامعه بشری، و تقویت گرایش به ظنون که هیچ سودی ندارد(نجم، آیات 23 و 28؛ یونس، آیات 36 و 66) گرایش به خرافه گرایی را در آنان ایجاد و تقویت می کنند.(نساء، آیات 117 و 119) بنابراین، به اموری باطل چون تطیر و تفأل(یس، آیه 18؛ نمل، آیه 47) و امور خرافی دیگر چون حلیت برخی چیزها و تحریم برخی چیزها بر اساس اوهام و تخیلات رو می آورند و از حلال و حرام خدا که براساس «طیب و خبیث» بنا گذاشته شده اعراض می کنند.(مائده، آیه 3؛ بقره، آیات 173 و275) در همین راستا شبهه افکنی برای ایجاد تردید در میان مردمان و دور شدن از حق و حقیقت از دیگر رفتارهای شیطانی و احزاب شیطانی است که فکر و ایمان و عقیده انسانی را هدف گرفته است.(زخرف، آیات 61 و62) شیاطین با وحی شیطانی خویش(انعام، آیه 121) این امکان را به یک دیگر می دهند تا بتوانند به مجادله باطل بپردازند و شک و ریب و تردید در دلهای مردمان افکنند.(همان؛ حج، آیه 3)
  2. کفر به خدا و آخرت: شیاطین همه همت خویش را مصروف این معنا می کنند که جز عالم محسوس و مادی چیزی به عنوان عالم غیب نیست که انسان بخواهد از آن حساب برد و از آن بترسد یا برای آن کاری را انجام دهد. از همین روست که همه شیاطین جنی و انسی تلاش می کنند که باورگرایی به غیب از جمله خدا و عالم آخرت را امری خرافی و باطل جلوه دهند و مردم را از گرایش بدان باز دارند.(نساء، آیه 38؛ انعام، آیات 112 و 113)
  3. افسادگری: حزب شیطان از اصلاح امور به شدت هراسان است. آنان به عنوان مصلحان و مدعیان اصلاحات وارد میدان معرکه جنگ با حزب الله می شوند؛ زیرا فطرت بشر به سوی حق است که اصلاحات از جمله آنها است؛ بنابراین نمی توانند به داعی افساد و افسادگری وارد عمل شوند. پس نقاب اصلاحات بر چهره می نهند و افساد خویش را در پشت این نقاب ظاهر الصلاح نهان می کنند. از نظر قرآن، مجموعه افسادهایی که آنان انجام می دهند چنان گسترده و عمیق است که نمی توان آن را نادیده گرفت و به خطا و اشتباه حمل کرد. این افسادها در ساحات گوناگون اقتصادی، فرهنگی، علمی، جنسی، و مانند آنها انجام می شود: الف: افساد در ساحت تغذیه: از نظر قرآن، شیاطین در مسائل حلال و حرام، دنبال خبائث می روند و هر چیزی «خبیث» را برای خود مباح می کنند که شامل گوشت مردار، خونخواری، خمر و شراب زائل گر عقل و هوشیاری و مانند آنها است.(مائده، آیه 3؛ بقره، آیات 173 و275؛ انعام، آیه 121) ب: افساد در ساحت اقتصادی: از دیگر چیزهای خبیثی که آنان به آن گرایش دارند، از میان بردن عدالت اقتصادی و ایجاد گردش ناسالم درفضای آن است که تامین کننده غذا و آسایش مردم است. بنابراین رباخواری، کم فروشی، گرانفروشی؛ تبذیر ، اسراف و مانند آنها از اعمال حزب الشیطان است.(همان؛ اسراء، آیه 22؛ مطففین، آیات 1 تا 3؛ اعراف، آیه 31) ج: افساد در ساحت فرهنگی: گسترش خرافاتی چون تطیر و تفال و فال قهوه و کف بینی و مانند آنها(یس، آیه 18؛ نمل، آیه 47)، تشویق و ترغیب به برهنگی(اعراف، آیه 27)، انجام امور فسق و فجور(انعام، آیه 121) تشویق به قمار در اشکال گوناگون(مائده، آیه 90) و زشت گویی و ایجاد فرهنگ بدزبانی و بدگویی در میان انسانها از دیگر اعمال گروه های شیطانی است تا دشمنی در میان مردمان را ایجاد و گسترش داده و امکان وحدت اجتماعی را از ایشان سلب نماید.(اسراء، آیه 53) د: افساد در ساحت اجتماعی: ایجاد اختلاف و دشمنی میان افراد و گروه سازی و احزاب گرایی از دیگر افسادهای شیاطین در جامعه بشری است.(بقره، آیه 208؛ مائده، آیه 91؛ یوسف، آیه 100؛ اسراء، آیه 53؛ قصص، آیات 15 و 16؛ فصلت، آیات 34 تا 36)
  4. قتل کودکان: هر چند که این نیز یکی از مصادیق افساد شیاطین در زمین است؛ اما به دلیل اهمیت فوق العاده آن به طور جداگانه در این جا مورد تاکید قرار می گیرد؛ زیرا شیاطین برای نابود کردن نسل بشر برنامه ریزی دارند و بر آن هستند تا جمعیت بشر را حذف و اگر بتوانند از صفحه روزگار برچینند. در حقیقت «گربه مسکین اگر پرداشتی/ تخم گنجشک از زمین برداشتی.» شیاطین بر سقط جنین و لواط گرایی و هم جنس گرایی تاکید و تشویق و ترغیب می کنند تا این گونه خانواده ای شکل نگیرد و فرزندآوری در میان انسان و بشر از میان برود تا به این شیوه نسل بشر از روی زمین برداشته شود.(انعام، آیه 151؛ عنکبوت، آیه 28)
  5. فحشاء جنسی و سوء استفاده از کودکان: هرزه گری و بی مبالاتی جنسی و اباحه گری از مهم ترین جنایات شیطانی علیه بشریت است که انسان را از مسیر تعالی و کمال باز می دارد و موجبات سقوط انسان و نابودی نسل بشر می شود. بی گمان مسائل جنسی نخستین ابزار و برترین وسیله ای در اختیار شیاطین است که بتوانند انسان را به سقوط بکشانند. شیاطین افزون بر گسترش برهنگی و فرهنگ سازی اباحه گری جنسی و تشویق و ترغیب مردمان به زنا بلکه حتی هم جنس گرایی و هم جنس بازی در قالب لواط و مساحقه ، به سوء استفاده جنسی از کودکان می پردازند و جنایات عظیم در حق این معصومان بی گناه انجام می دهند.(بقره، آیات 168 و 169 و 268؛ نور، آیه 21)
  6. بدعت و افتراء و تحریف در دین: از مهم ترین افسادهای شیطان در میان انسان ها می بایست در بدعت و نوآوری باطل در امور دینی براساس افترا به خدا و تحریف در دین اسلام و شرایع آن اشاره کرد؛ زیرا این گونه است که می توانند دین شیطانی ایجاد کرده و مقاصد شوم خویش را به عنوان دین به خورد مردمان بدهند.(بقره، آیات 168 و 169؛ انعام، آیه 112) در همین راستا جازدن شیاطین به عنوان فرشتگان و معبود قرار دادن آنان(سباء، آیات 40 و41)، معبود قراردادن پیامبرانی چون حضرت عزیر و حضرت عیسی بن مریم(توبه، آیه 30)، قرار دادن طاغوت برای عبودیت و حکومت(نساء، آیه 51)، تحریف دین و جایگزین کردن احکام غیر الهی به جای الهی(بقره، آیه 75؛ نساء، آیه 46؛ مائده، آیات 13 و 41؛ اعراف، آیات 32 و33)
  7. دین ستیزی و شریعت ستیزی: بنابراین می توان در یک کلمه گفت که شیاطین جنی و انسی دین ستیز و شریعت ستیز هستند؛ زیرا اگر دین به معنای باور و اعتقاد به خدا و معاد و بازخواست آن مطرح باشد، انسان می بایست بر اساس یک برنامه و فلسفه و سبک زندگی خاص الهی زندگی و حرکت خویش را سامان دهد. چنین چیزی با اباحه گری و انسان خدایی در تضاد کامل است و می تواند اهداف شیطانی را به چالش بکشد. از همین روست که شیاطین هماره به ستیز با دین و شریعت رو می آورند؛ زیرا این امور فلسفه و سبک زندگی انسان را چنان سامان می دهد که دیگر جایی برای شیاطین و افسادهای آنان باقی نمی گذارد. شیاطین تمام تلاش خویش را مصروف این معنا می کنند که مردمان از خدا و آخرت و نماز و روزه و دیگر اعمال عبادی دست بردارند و به فسق و فجور وفساد و گناه رو آورند.(مائده، آیات 90 و 91؛ مجادله، آیه 19)
  8. ولایت شیطان: هدف از همه این برنامه آن است که انسان به جای ولایت الهی به ضد آن یعنی ولایت شیطانی رو آورد تا به شکلی از مادیگرایی و لذات و شهوات دنیوی بهره مند شده و آخرت و سعادت ابدی را با لذت دو روزه دنیا عوض کند. بنابراین شیاطین دنبال حاکمیت و ولایت ابلیس و شیطان و طاغوت همه جنایات علیه بشریت را ساماندهی کرده و می کنند و برای آن برنامه دقیق و کامل شیطانی دارند و قوانین ومعابد و مراکزی را برای این کار ساخته اند.(نساء، آیات 117 و 119؛ نحل، آیه 63؛ مریم، آیات 44 و 45؛ حج، آیات 3 و 4) از نظر قرآن کسانی که تحت تاثیر وسوسه ها و فریب شیطان در دام آرزوهای پوچ دینی افتاده اند از ولایت الله خارج و داخل ولایت شیطان و حزب الشیطان می شوند و اختیار و زمام امور خویش را به او می سپارند و برده و بنده او می گردند.(نساء، آیه 119؛ مجادله، آیه 22؛ ابراهیم، آیه 22؛ نحل، آیات 98 و 100) شیاطین موجوداتی خناس و غیر قابل رویتی هستند(لسان العرب، ابن منظور، ج 4، ص 231، «خنس») که به سبب دیدن امور مخفی و نهان از دید آدمیان(انفال، آیه 48؛ ناس، آیات 4 تا 6) و مقارنه و همراهی دایمی(ق، آیات 27 و 28) با انسان در قالب طواف گری دور و برانسان( اعراف، آیه 201) اطلاعاتی از انسان در اختیار دارند که با سوء استفاده از آن مردمان را به سوی خویش می کشانند و سلطه خویش را تثبیت می کنند. البته در این راه از تخویف و ترساندن نیز بهره می برند که اگر همراهی نکند موجبات رسوایی و بدنامی آنان را فراهم کرده و آنان را در میان مردمان مطرود اجتماعی می کنند.(آل عمران، آیه 175) باید توجه داشت که اصولا شیاطین مطرود خدا چیزی جز بی خیری نیستند و هیچ خیری از آنان به انسان نمی رسد(حج، آیه 3؛ صافات، آیه 7)؛ زیرا «مارد» و «مريد» يعنى کسی که خالى از هر خير و خوبى باشد. (مفردات الفاظ قرآن کریم، ص 764، «مرد») از نظر قرآن، کسانی که کفر و شرک می ورزند، این اجازه را به شیطان می دهند تا صفر تا صد امور ایشان را به دست گرفته و ولایت مطلقه خویش را بر آنان اعمال کند تا جایی که انسان هیچ اختیاری نداشته باشد و هر چه می کند و می گوید سخن و عمل شیطان باشد که از طریق انسان انجام می شود. او ابزاری کارآمد در دست شیطانی خواهد بود که سلطه و ولایت مطلقه خویش را به دست آورده است.(مریم، آیات 42 و 45)

به هر حال، جنایاتی که شیطان و شیطان پرستان علیه بشریت انجام داده و می دهند نه تنها از دست رفتن آخرت و سعادت ابدی است، بلکه کاری می کنند که انسان در همین دنیا نیز رنگ سعادت را نچشد؛ زیرا شیطان پرستانی که تحت ولایت شیطان هستند، از او می ترسند و دمی آرامش و آسایش ندارند و شیطان با تخویف اولیای خویش آنان را برده و رام خویش نگه می دارد. روح آنان را تسخیر و برای اهداف شوم خویش به کار می گیرد و همه نوع جنایات را با عقل انسانی تحت اختیار علیه بشریت انجام می دهد. در حقیقت این انسان است که با ولایت شیطانی علیه خویش اقدام می کند؛ زیرا شیطان جز وسوسه گری کاری نمی تواند بکند(ابراهیم، آیه 22) اما وقتی انسان در خدمت ولایت شیطان در آید، آن گاه است که شیطان به دست انسان بشریت را نابود می کند و انواع جنایات علیه بشریت را رقم می زند که دشمنی و جنگ تنها یکی ازابعاد زشت ولایت شیطانی است که به دست شیطان پرستان تحقق می یابد. شیطان پرستان با اعمال ضد الهی و دین دینی خویش با قرار دادن شهوت به جای خدا(جاثیه، آیه 23) هر گونه ابزاری را برای شهوت رانی و ارضای جنسی به کار می گیرند، خواه این ابزار کودکان بی گناه باشند که تقدیم الهه بعل  و بز خویش می کنند یا خونی که تقدیم شیطان می کنند و خواه جنگی ومیکرب و ویروسی را پخش می کنند. شیطان پرستان  قربانی کردن انسان به ویژه دختربچه ها را برای آرامش و احترام به شیطان فرض و واجب می دانند و می گویند جهنم همین دنیایی است که در آن زندگی می کنیم! آنان همان طوری که قوانین الهی در قالب کتب آسمانی برای مومنان است، دارای کتب و قوانینی هستند که دین شیطانی را تبیین می کند؛ به عنوان نمونه انجیل شیطانی کتابی است که شیطان پرستان از آن برای عبادت و دعا های خود و همچنین مراسم های ویژه استفاده می کنند. معابد شیطانی نیز شامل کلسیای شیطان و معبد ست و مانند آنها است.

نمونه های امروزی شیطان پرست ها را می توان در همه ساحات از اندیشه و هنر و سیاست و اقتصاد و ورزش دید. به عنوان نمونه مارینا آبراموویچ، که در ۲۰۱۶ هفتادساله بود، به عنوان موسس هنر پرفورمنس مدرن و فعال در حوزه «هنر شوک» شناخته می شد. این زن صرب‌تبار، به خاطر نمایش‌های عجیب و مشمئزکننده خود که با خون و گوشت و رفتارهای شکنجه‌گرانه در اجرای زنده معروف شد، بلاتردید یکی از سرحلقه‌های شیطان‌پرستی در محافل «هنری» آمریکا و اروپاست. یکی از دلایل شهرت آبراموویچ، به کارگیری خون، جسد و اجزاء بدن در به اصطلاح آثار هنری خود است.

منتقدانش می گویند: او از خون واقعی و اجزاء واقعی بدن انسان استفاده می کند و «جادوی سیاه» را به صراحت وارد پرفورمنس کرده و بیشتر آثاری که مستقیما ساخته یا در پشت پرده در ساخت آن‌ها نقش ایفاء کرده، در واقع «مناسک» (ریچوآل) جادوی سیاه بوده است. او خود نام این کثافت‌کاری‌های اشمئزازآور خود روی صحنه را «آشپزی روح» (spirit cooking) گذاشته است. او در آن ویدئو، با خونی که ادعا می شد خون خوک است، روی دیوار دستورالعمل‌های کثیف مناسک جادوی سیاه را می نوشت و در طول ویدئو، بارها ظرفی حاوی خون و امحاء و احشاء یک موجود زنده را روی چیزی که شبیه کودکی مومیایی شده در کنج دیوار بود، می پاشید.   از آن پس، در محافل مخفی که جنایاتی چون تجاوز و شکنجه کودکان و کشتن و نوشیدن خون آنان صورت می گیرد، به این نوع مناسک با اسم عام اسپیریت کوکینگ یا پختن روح یاد می کنند، چرا که در ذهن جنایتکار ایشان، قبل از خوردن جسم، روح کودک معصوم را می پزند و مهیای خوردن می کنند.

همه شیطان پرستان متهم به تجاوز، انجام مناسک آیینی شکنجه و عذاب و ایجاد شبکه قاچاق کودکان، آزار جنسی کودکان و سوء استفاده از آنها، قربانی کودک  در مراسم آیینی جادوی سیاه و شیطانی هستند که از جمله آنها می توان به هیلاری کلینتون اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا