اعتقادی - کلامیعرفانفلسفیمعارف قرآنی

پيش گويي و غيب داني جنيان

demonبارها از من اين پرسش شده كه آيا جنيان از آينده خبر دارند و آيا مي توانند پيش بيني و يا پيش گويي كنند كه چه اتفاقي مي افتد؟ اگر بر اساس برخي ادله، آنان از مقام مثال هستند و از جسم لطيف مثالي برخوردار مي باشند پس مي بايست از آينده خبردار باشند؟

زيرا هر امر مادي پيش از تحقق مادي در عالم ماده صرف و محض مي بايست در عالم مثال تحقق يابد و اينان مي توانند از آن با خبر شوند؛ بنابراين مي توان دست كم از آگاهي ايشان نسبت به آينده نزديك سخن گفت و آن را تاييد كرد؟
عالم مثال متصل و منفصل
يكي از عوالمي كه براي جهان اثبات مي شود، عالم مثال منفصل است. اين قيد منفصل را از آن رو به كار مي برند تا از عالم مثال متصل باز شناخته شود؛ زيرا از آن جايي كه انسان عالم اصغر در برابر عالم اكبر هستي، از همان خصوصيات و ويژگي هاي عالم بيرون و هستي برخوردار مي باشد و اين توانايي ذاتي انسان است كه براي وي قابليت خلافت ربوبي را فراهم آورده است.بر اين اساس انسان موجودي است كه در درون خود نقش همه عالم هستي را به شكل كوچك شده آن دارا مي باشد. اگر براي عالم هستي مراتب و نشئاتي است براي آدمي نيز چنين چيزي وجود دارد.

بارها در خواب كاري كرده و يا از ديده ها و شنيده ها و خوردني ها و پوشيدني ها لذت برده ايد. در رويا به جاهايي رفته ايد كه در شگفت آن نتوانسته ايد واژه و يا گزاره اي بيابيد و تنها به اين بسنده كرده ايد كه جهاني بس زيبا و شگفت انگيز بوده است.
در اين سيري انساني در خواب خويش كه به حكم الهي انجام مي گيرد و هر زماني كه به خواب مي رويد اتفاق مي افتد و به تعبير قرآن توفي جان و نفس رخ مي دهد و نفس آدمي گرفته و بازگردانده مي شود: اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ( زمر آيه 42) انسان به جاهايي برده مي شود كه مي توان از آن به سير شبانه در عوالم تعبير كرد.
هر كسي بر اساس استعداد خويش و توانايي و ظرفيتي كه در روز كسب كرده است در سير و معراج شبانه خويش به عوالم مختلف برده مي شود. برخي تنها به عالم مثال مي روند و برخي ديگري از عوالم ديگر نيز رها مي يابند و تا عنداللهي بالا مي روند.
به قول استاد علامه حسن زاده هركسي دراين سير شبانه خويش شكاري بر اساس كار روزش مي كند و بهره اي عالم ملك و ملكوت برمي گيرد.
شكاري كه انسان ها در خواب و رويا مي كنند نوعي دانش و علوم خاص است كه بنا بر ظرفيت و استعداد اشخاص مختلف و متفاوت است.
شخص كامل كسي است كه هم خوب بالا مي رود و عروج مي كند و هم خوب تلقي مي كند و هم خوب آن چه را تلقي كرده حفظ كرده و با خود به عالم ماده مي آورد و به نوعي داراي عصمت است در ديدن و فهميدن و حفظ كردن و بيان كردن است. اين چنين شخصي است كه رويا وي همان روياي صادق است كه نوعي نبوت و درجه اي از آن به شمار مي آيد و با عالم الوهيت مرتبط مي سازد. از اين روست كه گفته اند كه رويا يكي از راه هاي ارتباط با عالم بالا و خداوند تبارك و تعالي است.
اما برخي ديگر يا اگر به آن عوالم بالا روند درتلقي و يا فهم و يا حفظ و مانند آن كم مي آورند و يا آن چه را به دست آورده اند يا تغيير مي دهند و در هنگام بازگشت به عوالم ملكوت و يا عالم مثال و ديگر مراتب آن را از كف مي دهند و يا حتي به شكل اضغاث احلام در مي آورند.
به اين معنا كه از مغز به گردو و از گردو به پوست و از پوست به چيزي ديگري از باب تداعي معاني و الحرف يجر الحرف مي روند و نتيجه آن كه اصل را فراموش مي كنند و تنها آن اخيري يا پوست را به ياد دارند و نيازمند معبري مي شوند تا ايشان را از معاني مختلف عبور داده به معناي نخست بازگرداند.
آدمي چون خود داراي عوالمي چندي هم چون عوالم بيرون است مي تواند درك درستي از همه اين عوالم داشته باشد.
يكي از عوالم دروني آدمي عالم خيال است كه توانايي خاصي به آدمي مي بخشد و قوه متخيله نيز كمك مي كند تا عنقا و سيمرغ را تخيل كند و چيزهاي را بسازد كه در معنا حتي وجود نداشته باشد. البته ميان قوه خيال و متخيله تفاوتي است ولي نوعي ارتباط تنگاتنگ در ميان است كه مراد ما را براي تقريب اذهان فراهم مي آورد.
عالم عقل درون همانند عالم عقل بيروني است و از خصوصيات آن بهره مند مي باشد. عالم ملكوت انساني همانند عالم ملكوت بيروني داراي مراتب و درجات است چنان كه عالم ملك در آدمي همانندي خاصي با عالم ملك بيروني دارد.
عالم مثال دردرون آدمي را عالم خيال نيز مي نامند. اين همان عالم متصل به ذات آدمي است ولي عالم مثال بيروني كه از آن به عالم مثال منفصل تعبير مي شود امري بيرون از ذات آدمي است هر چند همانند و ناهمانندي هايي نيز در ميان آن دو وجود دارد.
عالم مثال منفصل را گاه به عالم برزخ نيز تعبير مي كنند كه حد فاصل ميان عالم ملك و عالم ملكوت عقل است.
عالم ملكوت عقل عالمي مجرد از ماده است ولي عالم مثال داراي ماده اي لطيف تر از ماده ملك مي باشد. آن چه در خواب ديده مي شود هر چند كه شباهت هايي با عالم ماده دارد ولي از تفاوت هاي محسوسي نيز برخوردار مي باشد.
عالم جنيان را عالم مثال منفصل و برزخ گفته اند؛ آنان با آن كه از ماده آفريده شده اند ولي از ماده لطيف و اثيري بهره مند مي باشند كه در اصطلاح قرآني از آن به مارج من النار تعبيرشده است و خداوند درباره عناصري كه جنيان بدان آفريده شده است مي فرمايد: وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ( رحمان آيه 15)
اين عنصر لطيف موجب مي شود كه جنيان به چشم مادي بشر نيايند و با آن كه آنان انسان هاي مادي محض را مي بينند ولي آدمي با چشم مادي خويش ناتوان از ديدن موجودات عالم مثال منفصل يا همان عالم برزخ و خيال منفصل مي باشد: يَا بَنِي آدَمَ لاَ يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْإِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاء لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ(اعراف آيه 27)
تنها كساني كه قابليت خويش را به فعليت رسانيده اند مي توانند با چشم برزخي خويش اين موجودات را ببينند همان گونه كه اگر شخصي چشم عقل و بصيرت باطني خويش را بگشايد مي تواند عالم عقول و فرشتگان را ببيند و آن ها را چنان كه هستند مشاهده كند ؛ چنان كه پيامبر (ص) اين گونه فرشتگان را كه از عالم عقل بودند مشاهده كرده است: وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى(نجم آيه 13)
البته بايد توجه داشت كه برزخ و عالم مثال منفصل جنيان با عالم برزخي كه پس از مرگ تحقق مي يابد تفاوت ها و شباهت هايي مي باشد. به اين معنا كه عالم برزخ پس از مرگ عالمي است كه جنيان نيز پس از مرگ خودشان بدان وارد مي شوند و اين گونه نيست كه اين همان عالم برزخ پيش از مرگ ايشان باشد.
به سخن ديگر عالم برزخ در دايره صعود و نزول عالمي ديگري است و عالمي كه جنيان در آن به سر مي برند بخشي از همين عالم ماده ولي نوع برزخي و لطيف تر آن است. از اين رو مي بايست در اين معنا توجه داشت كه جنيان نمي توانند به عالم برزخ صعودي پس از مرگ راه يابند هر چند كه به نظر مي رسد كه عالم برزخ جنيان همان عالم و يا بخشي از عالم برزخ صعودي باشد.
جنيان مثالي
از آن جايي كه جنيان از عالم مثال منفصل و برزخ مي باشند مي توانند به اموري آگاهي يابند كه هنوز در عالم ماده تحقق خارجي نيافته است و درمسير عالم ملكوت عقل و مثال به سوي ماديت در حركت مي باشد. اين مساله اي است كه آنان براي استراق و كشف آن به عالم بالاتر مي روند ولي به وسيله شهاب هاي آسماني رانده مي شوند تا اطلاعات عالم مثالي را پيش از ورود دريافت نكنند.
همانند اين مساله استراقي است كه در حال حاضر برخي با وسايل و فن آوري امروزي انجام مي دهند و اطلاعاتي كه از مركز به سوي ماهواره فرستاده مي شود تا در جايي ديگر گرفته شود سرقت مي كنند و به شكل فايل هاي دزدي از آن بهره مي برند.
در حقيقت اموري كه مي بايست در آينده نزديك به شكل ماديت صورت تحقق خارجي يابد درعالم بالاتر و مثالي ربوده مي شود.
اما نكته اي كه بايد توجه داشت اين كه اين اطلاعات به شكل غيب نيست بلكه از حالت غيب بيرون آمده و در حال تظاهربه اشكال مثالي و مادي آن است. از اين روست كه قرآن بيان مي كند كه جنيان غيب نمي دانند و نمي توانند از آينده و پشت پرده غيب خبر دهند.
دو عامل موجب مي شود كه جنيان عالم مثالي از غيب آگاه نباشند؛ نخست آن كه آنان را با شهاب ها كه ابزارهاي خاصي هستند مي رانند تا دريافت اطلاعات صورت نگيرد و ديگر اين كه اين اطلاعات مي تواند به شكلي محافظت شده به ماديت برسد كه دور از چشم و دسترس جنيان مثالي باشد.
اين مساله درباره حضرت سليمان (ع) و مرگ وي به خوبي نمايانده شده است كه جنيان غيب و آگاه مخفي شده و حفاظت شده را نمي توانند دريافت كنند. خداوند دراين باره مي فرمايد: فَلَمَّا قَضَيْنَا عَلَيْهِ الْمَوْتَ مَا دَلَّهُمْ عَلَى مَوْتِهِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنسَأَتَهُ فَلَمَّا خَرَّ تَبَيَّنَتِ الْجِنُّ أَن لَّوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ الْغَيْبَ مَا لَبِثُوا فِي الْعَذَابِ الْمُهِينِ(سبا آيه 14) زماني كه مرگ سليمان را در گرفت چيز جز موريانه اي كه عصاي سليمان را خورد بر مرگ او راهنمايي نكرد. پس زماني كه سليمان فرو افتاد مساله براي جنيان روشن و آشكار شد كه اگر غيب مي دانستند تا اين زمان در بند عذاب خواركننده سليمان باقي نمي ماندند.
بنابراين جنيان از مرگ انساني كه رو به روي ايشان بود و آنان را به بند كشيده و به بيگاري مشغول داشته بود آگاه نبودند و اگر غيب مي دانستند مي بايست از مرگ آن حضرت آگاه مي شدند.
بنابراين آنان حتي از مرگ انساني آگاه نيستند چه برسد كه غيب بدانند. البته از آن جايي كه جنيان همانند انسان ها داراي درجات و مراتب مختلفي علم و دانشي و توانايي هستند برخي از ايشان مي توانند به اموري دست يابند ولي اين گونه نيست كه اهل غيب و اطلاع از امور آينده باشند.
بر اين اساس اين كه گفته شود كه جنيان از آينده و يا مسايل غيب و پشت پرده عالم اطلاع دارند امري نادرست و اين گونه نيست كه داشتن چشم برزخي و ديدن انسان بي آن كه ديده شوند موجب شود تا از اينده و مسايل غيبي مطلع بوده و پيش بيني و يا پيش گويي كنند.
به هر حال آنان نيز موجودات انسان هستند كه داراي توانايي هايي چون ديدن و ديده نشدن هستند ولي از ناتواني هاي بسياري نيز رنج مي برند كه موجب شده است كه به حكم ازلي و ابدي مسخر انسان شوند و با سجده بر انسان خلافت ربوبي او را بپذيرند هر چند كه ابليس و يارانش از اين خلافت سر باز زدند ولي اين موجب نمي شود كه انسان بر آنان برتر نباشد.
كساني از جنيان كه به استراق سمع مي روند و از امري كه از عوالم برتر به عالم مثال درآمده است آگاهي مي شوند بسيار كم هستند و بسياري از ايشان به شهاب ثاقب رانده مي شوند: إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌثَاقِبٌ( صافات آيه 10)
خداوند يكي از علت هاي وجود كواكب و ستارگان را زينت بر شمرده و در ادامه مي افزايد: إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ لَا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ( صافات آيات 6 تا 10)
اين آيات بيان مي كنند كه آنان مي خواهند اطلاعاتي را از ملا اعلي به دست آورند تا پيش گويي و آينده نگري كنند و با بهره برداري از آن انسان ها را گمراه نمايند ولي خداوند آنان را مي راند. اين جنيان كه به اين كار مشغول مي شوند جنيان مارد و سركشي هستند كه مي خواهند مردمان را گمراه سازند.
همين جنيان اولياي برخي از انسان ها هستند كه حتي جنيان مومن از اين كه برخي از انسان ها از آن ها پيروي مي كنند شگفت زده شده و مردمان را نكوهش مي كنند. اين مساله در سوره جن اين گونه گزارش شده است: وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا( جن آيه 6) و در ادامه جنيان ضمن دسته بندي خود به صالحان و گمراهان مي گويند كه به سبب پرشدن آسمان از نگهبانان و شهاب هاي ثاقب ديگر نمي توان به اطلاعاتي دست يافت كه پيش از اين امكان آن وجود داشته است: وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا( جن آيه 9) يعني ما پيش از اين براي كسب اطلاعات و سرقت آن در گوشه كنار اسمان مي نشستيم ولي اكنون اين امكان فراهم نيست زيرا شهاب هاي رصد كننده آنان را تعقيب مي كنند افزون بر اين كه نگهبانان نيز افزايش يافته و حراست تشديد شده است: وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا( جن آيه 8)
اين گزارش ها و منابع به خوبي روشن مي سازد كه اطلاعات جنيان نسبت به غيب نادرست و غلط است و اگر در گذشته از برخي اطلاعات وارد شده در عالم مثال و برزخ خبر داشتند اكنون تا تبديل آن به ماديت محض آگاه نيستند و نمي توانند نسبت به آينده خبري و اطلاع به كسي دهند.
اين در حالي است كه انسان خود با تقويت باطن و تزكيه و خودسازي خويش مي تواند دست كم از راه خواب و رويا در سير شبانه خويش اطلاعاتي را كه از عوالم برتر شكار كرده است با خود بدون آلوده شدن به اموري به زمين اورد و آگاهي درست تري از وضعيت خويش داشته باشد. از اين روست كه استاد علامه حسن زاده همواره از استاد خويش علامه طباطبايي نقل مي كرد كه هر كس روز خوبي داشته باشد شب شكارهاي خوب تري خواهد داشت.
به جاي آن كه به دامن جنيان چنگ زنيم كه راه هاي گوناگون گمراهي را مي نماياند: وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِكَ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا(جن آيه 11) به دامن تقوا و تزكيه بياويزيم كه دست كم از روياهاي صادق كه بخشي از نبوت است آگاه و بهره مند شويم.( نگاه كنيد آيات 60سوره اسراء و صافات آيه 105 و آيات سوره يوسف درباره ديدن موقعيت آينده خود و وضعيت بحران مصر در طول هفت سال خشكسالي)
اين ها بخشي كوچكي از معارف قرآني است كه مي تواند براي درك جهان و رابطه درست و منطقي با آن از آن ها بهره برد.
.
تصرف در محدوده اذن الهی)
یکی از پرسش‌هایی که بارها مطرح می‌شود، میزان دانش و نیز تصرفات جنیان و از جمله شیاطین است. برخی گمان می‌کنند که آنان همانند خداوند، علم غیب می‌دانند در حالی که علم آنان محدود به تعلیم الهی است؛ وقتی علم فرشتگان محدود به تعلیم الهی است (بقره، آیه 32) علم جنیان و آدمیان نیز این گونه است؛ البته شیاطین به خاطر شیطنت خودشان دست به سرقت از آسمان می‌زنند و اخبار روز و نیم روز یا هفتگی را به دست می‌آورند؛ اما دسترسی آنان در شب قدر چون بسیار محدود است نمی‌توانند از مقدرات سالیانه که در آن شب رقم می‌خورد آگاه شوند. این محدودیت‌ها پس از اسلام برای آنان بسیار شدت یافته و سرقت نیز کاهش. (جن، آیات 6 تا 9 ؛ صافات، آیه 9 تا 10)
اما درباره تصرفات باید گفت که تصرفات شیاطین و جنیان بسیار محدودتر از علم آنهاست. بر اساس آموزه‌های وحیانی هرگز این امور به معنای تفویض امور به انسان و جنیان نیست؛ زیرا تفویض به معنای اختیار مطلق و خروج از قاعده ربوبیت الهی خواهد بود، در حالی که هیچ کس در هیچ حال از ربوبیت الهی خارج نمی‌شود؛ پس اگر کاری می‌کنند طبق مشیت الهی بوده و تصرفات آنان محدود به همان مشیت کلان الهی است که در قالب «باذن الله» انجام می‌شود.
خداوند درباره تصرفات شیاطین جنی در زندگی بشر می‌فرماید:جز این نیست که نجوا از القائات شيطان است تا كسانى را كه ايمان آورده‏اند، دلتنگ کند؛ ولى جز به اذن خدا هيچ آسيبى به آنها نمى ‏رساند و مؤمنان بايد بر خدا اعتماد و توکل كنند. ( مجادله، آیه ۱۰)خداوند درباره تصرفات اهل سحر و جادو از انس و جن در زندگی بشر نیز می‌فرماید: وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ؛ و آنان به کسی جز به اذن الهی زیان نمی‌رسانند.(بقره، آیه 102)
بنابراین، بر اساس توحید فعل، هیچ چیز بیرون از مشیت و حاکمیت الهی انجام نمی‌گیرد و این گونه نیست که در مواردی که آنان می‌دانند و سرقت یا تصرف می‌کنند بدون مشیت و اذن الهی باشد؛ بلکه حتما حکمتی در این سرقت و تصرف است که با اذن الهی صورت می‌گیرد وتنها خدا می‌داند و بر اساس مشیت الهی باید این امور اتفاق بیفتد.

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

160 دیدگاه

  1. سلام میخواستم تشکرکنم ازمطلبی که نوشتید ویک سوال ازتون داشتم

    خانمی درشهرما هست که فال قهوه میگیره من یک بار پیشش رفتم و دوتا مساله تو ذهنم اوردم گفتم اگر به این دو تا اشاره کرد کارش راقبول میکنم….دقیقا به همان دو مساله اشاره کرد(انگارکه ذهنم رو خوند)بعدهم مشخصات فردی که قراراست با او ازدواج کنم رو گفت…7ماه بعد که دوباره پیشش رفتم دوباره همون مشخصاتو گفت که من تعجب کردم بهش گفتم شما دفعه پیشم هینارو گفتی گفت خوب این طالعته طالع که عوض نمیشه بهش اصرار کردم که شما این چیزارو ازکجا میفهمی از یک فنجون قهوه که صددرصد نمیفهمی!!!!!پاپیچ شدم گفت من همزاد دارم بهم میگه حالا واسم سوال پیش اومده اگر جنیان فقط میتونن از اینده نزدیک خبر بدن چطور میتونن طالع شخص بگن؟…راستش به من اگه هر دودفعه یک چیزنمیگفت ردش میکردم ولی الان مطمئنم اگه دوباره هم پیشش برم باز همون مشخصات میده اینم بگم که اصلامنو نمیشناسه هرروز 10نفر حداقل پیشش میرن اصلا یادش نمیمونه… گیییییییییییج شدم توروخدا کمکم کنیددددددد

    1. به نام خدا
      ارتباط با جنیان شدنی و اطلاعات ایشان نیز با توجه به استراق سمع و سرقت اطلاعاتی که از ملای اعلای انجام می دهند گاه درست است. (سوره جن و آیات دیگر قرآن) اما باید دانست که جنیان به سبب همان رانده شدن با شهاب ثاقب امکان دسترسی به همه اطلاعات آینده را ندارند. این دزدی اطلاعات گاه انجام می شود و گاه انجام نمی شود. از این روست که راست و دروغ را به هم می آمیزد و برخی از انسان به ایشان برای استفاده از اطلاعات پناه می برند که دچار گمراهی می شود.(سوره جن) نکته دیگر آن که ارتباط با جنیان در بیش تر موارد با کافران و شیاطین آن ها از طریق کفر گویی و کفرگرایی و اعمال زشت و ضد ارزشی و اسلامی انجام می گیرد. از این روست که حرام دانسته شده است. اما ارتباط با جنیان مومن هر چند که مشکلی ندارد و برخی آن را جایز نشمرده و حتی حرام دانسته اند به سبب مشکلاتی که برای دو طرف دارد بهتر است ترک شود.
      نکته دیگر آن که مدعیان دروغین بیش از راستگویان آن هستند و البته نباید فراموش کرد که برخی از انسان ها بدون نیاز به جن و مانند آن از قدرت روحی ذهن خوانی و تصرف برخوردار هستند. برای این که وحی شیطانی و سخن حق را از باطل تشخیص بدهید می بایست به معیارهای قرآنی مراجعه کنید. هر خبر و سخنی که مطابق فطرت و عقل و شریعت باشد تایید می شود و هر چه که به کفر و شرک و ترک شریعت منجر می شود، مردود است. از آن جایی که شیاطین با شیوه همراهی استفاده می کنند زمانی بس طولانی همان مسیر شریعت را تایید کرده و وقتی بر شخص سلطه یافتند آن گاه او را به مخالفت شریعت مانند ترک نماز و روزه و مانند آن فرمان می دهند و به داعی این که به یقین رسیده اید شما را به کفر می کشانند چنان که برخی صوفیه این شیوه را دارند در حالی که هیچ انسانی به حقیقت و یقینی که چهارده معصوم (ع) رسیده نرسیده اند؛ پس چرا آنان بیش از پیش پای بند شریعت بودند؟
      خلیل منصوری

  2. باسلام وتشکر بارهاپیش امده که لحظه ای از اتفاقات پیشرو اشنا یا بهتر بگم تکراری هستند. نمیدونستم کجا این اتفاقارو دیدم.تا یکروز که از منزل وارد کوچه شدم دوباره حالتی قوی برای من پیش امد که در همین زمان و مکان که درونش هستم قبلا بودم و البته اینبار فهمیدم کی و کجا. مربوط میشد به حدودا 12 سال پیش که در منزل ومحله ای دیگر ساکن بودیم که در خواب این صحنه را دیدم و بعد از بیدار شدن به خاطر داشتم و احساس غریبی از این چند لحظه خواب داشتم و دایم در ذهنم سوال بود که خانه ما که انجاست پس ان خانه چیست. و گزشت تا 12 سال بعد که عرض کردم. تازه فهمیدم این صحنه های تکراری قبلا در خواب میدیدم و در خواب به اینده میرفتم. از دلایل این مساله که بگزریم این سوال اصلیه منه که مگه نمیگن انسان صاحب اختیاره و ایندرو خودش میسازه ولی اینطور که بارها برای من ثابت شده اینده از قبل ساخته شده. ببخشید که مختصر یرض کردم امیدوارم که متوجه منظورم شده باشید. با تشکر

    1. به نام خدا
      اولا برای خداوندی که اول و اخر است و خالق زمان و مکان است، زمان و مکان معنایی ندارد. این بدان معناست که خداوند محیط بر زمان و مکان است و پیش و پس و قبل و بعد معنایی ندارد. اما برای ما انسان ها که در زمان و مکان به سبب جسم گرفتاریم این زمان و مکان معنا می یابد. البته باز برای روح ما این معنا ندارد زیرا آن نیز بیرون از دایره زمان و مکان است. این بدان معنا خواهد بود که روح انسان فراتر از مکان و زمان ادراک دارد. اما این که گفته شود که ما اختیار داریم هرگز این اختیار به معنای نفی علم الهی نسبت به معلومش یعنی موجودات هستی نخواهد بود؛ پس خداوند هم ما را می داند و هم اعمال و رفتارما را. این جاست که مساله لاجبر و لاتفویض مطرح می شود. این بدان معنا خواهد بود که همه هستی به یک معنا اتفاق افتاده است و در کتاب الهی مکتوب است و آن چه ما انجام می دهیم به یک معنا قبل انجام شده است؛ زیرا ما در الست بربکم همه چیز را شهادت داده ایم و آن را در زندگی دنیا بازی مجدد می کنیم. این که در خواب اتفاقات بعدی را می بینید یا این که جنیان از آینده که در برزخ است خبر می دهند و در دنیا اتفاق می افتد به سبب همین مسایل است. مساله بسیار ساده است. ما گرفتار زمان هستیم و اتفاقات را در این دایره بازی می کنیم. یعنی سایه از یک حقیقتی که در بالاتر است و این سایه کاری را می کند که حقیقت بالاتر انجام داده است.
      خلیل منصوری

  3. من عاشق کسی هستم و بیش هر دعا نویسی میرم فایده نمیکنه یکی می ستاره بختت جور نیست یکی می که میکنم ولی نمی تونه و من خیلی مصر هستم تا حالا همه شیاد بودن من باید جی کار کنم.

    1. به نام خدا
      من اهل دعا نویسی به مفهوم رایج نیستم ولی می توانم بر اساس برخی از منابع اسلامی بگویم که برای هر چیزی راهی است و از آن جایی که دنیا دارالاسباب است برای هر چیزی سببی است که می توان با آن مسبب را ایجاد کرد و به مقصد رسید. در آیات قرآنی از جمله آیه 102 سوره بقره آمده است که استفاده از اسباب سحر حتی برای جدایی زن و شوهر به کار رفته و به اذن الهی و مشیت او تاثیر می گذارد. به این معنا که کسانی قدرت خاص دارند که خداوند در اختیار آن گذاشته است که البته گاهی این قدرت ها برای آزمون و ابتلاء خود شخص است و گاه برای امتحان دیگران؛ زیرا دنیا محل امتحان بشر است(عنکبوت، آیه 2) پس اگر برخی قدرتی دارند آن را باید مانند هر قدرت دیگری در کار خیر و نیک به کار گیرند نه کار بد و شر که خداوند آنان در دنیا و قیامت عذاب خواهد کرد.
      به هر حال، برای این که عشق کسی را به خود جلب کنی می توانی این دعا را بخوانی : حبب لی (فلان بن فلان اسم شخص با نام پدرش گفته می شود) یا ودود یا رقیب و سخرلی قلبه. البته گفتن یا ودود یا رقیب که از اسمای الهی بر دوستی و مودت و سلطه و چیرگی بر شخص دیگر است نیز به تنهایی به عنوان ذکر مفید است. برخی گفته اند که این دعای نخست را پس از هر آیه سوره حمد 25 بار صبح و عصر بگوید. این را اصطلاحا دعای محبت می گویند.

  4. با سلام و احترام
    من هم یکی هستم شبیه نیلا خانم
    هم صحبتای ایشون رو خوندم هم جواب شما
    آخرش آیا طالع بینی و فال قهوه درست هست یا خیر؟
    واقعا میشه اعتماد کرد به پیشگویی های آنها. من اعتقاد دارم بیشتر به این موضوع که فالگیرها بیشتر ذهن خوانی میکنن. چون دقیقا به همون چیزی که فکر میکردم فالگیر بیان کرد و فقط یه کم پرو بالش داد.
    در کل رجوع به آنها درسته؟

  5. با سلام و درود.برای من مشکلی پیش امده که با وجود ظاهر ساده بسیار لاینحل شده و هر چه تلاش میکنم نمی توانم از پس این مشکل برایم.از لحاظ روحی بسیار احساس ضعف میکنم.لطفا اگر برای جناب عالی مقدور است بفرمایید که مشکل خود را با شما مطرح نموده در جهت حل آن به من کمک کنید.پیشاپیش از لطف شما بسیار سپاسگزارم.

    1. به نام خدا
      مشکل شما را نمی دانم. اگر می دانستم شاید می شد کاری کرد.
      تشکر خلیل منصوری

  6. سلام شاید مطلبی که میخوام بنویسم دور از عقل و منطق باشد ولی من از بابت آن مطمئن هستم. پری شب به دیدن دوستم رفتم و یک امانتی را که مدتی به او داده بودم از او پس گرفتم تا منزل این وسیله درون جیبم بود و از این موضوع کاملا” مطمئن هستم. شب بود و خسته بودم.. زودتر به رختخواب رفتم نیمه های شب به شدت احساس گرما کردم و ناگهان از خواب پریدم و در تاریکی کمی به اطراف خیره شدم ولی چیزی ندیدم.. صبح وقتی از خواب بیدار شدم آن وسیله درون جیبم نبود و از آنروز هرچه به دنبالش میگردم نیست. نمیدانم میتوانم این موضوع را به ربوده شدن این وسیله توسط جنیان ربط دهم یا خیر ولی بیشترین شکم متوجه این موضوع است… نظر شما در اینباره چیست؟؟؟

    1. به نام خدا
      به فرض این که ماوقع همان طوری که گفته شد اتفاق افتاده باشدٰ این احتمال که آنان تصرفاتی داشته باشند هست؛ در برخی از روایات است که می توان با خواندن سوره قدر مال گم شده یا ربوده شده به دست آنان را بازستاند.
      به هر حال این که احتمال ربایش از سوی آنان باشد احتمالی دور از ذهن نیست. به سخن بوعلی سینا هر چیزی را در بوته امکان بگذار و احتمال صحت بده
      خلیل منصوری

  7. سلام خسته نباشید توی جواب یکی از سوالات گفته بودین کسانی بودن که با سحر میان زن و شوهر جدایی انداختن و به اذن خدا انجام شده! این درسته که سحر باعث جدایی زن و شوهرها شده ولی وقتی ما حرف از سحر میزنیم یعنی چیزی که برخلاف خواست خدا افراد گمراه انجام میدن و خدا هرگز راضی به اجابت این خواسته نیست…وقتی این جدایی انجام میشه درواقع با استفاده از سحر و جادوه ن استعانت از خدا؛ اگر هم بگیم به دلیل این اعمال و جادوها خدا جدایی رو انجام میده نعوذ بالله خدا رو محدود و مجبور به انجام خواسته ی بندگان ضعیفش کردیم
    ما بعنوان مسلمان اعتقاد داریم که هاروت و ماروت به اذن خدا به انسانها سحر یاد دادن تا با حسن نیت ازش استفاده کنن ولی بعضی ها از این علم سواستفاده کردن و خدا رو فراموش کردن و ازش استفاده های نابجایی کردن و خیلی اوقات باعث بدبختی مردم شدن که این افراد قطعا کافر میدونیم و هرکس هم ازشون کمک بخواد بدون شک به آیات خدا پشت کرده
    البته برای چشم زخم و باطل کردن طلسم و چیزهایی از این قبیل اجازه دعا نویسی داده شده ولی توسط کسایی ک عالم باشن و با روشی که خالی از هرنوع اثر جادو باشه و فقط از خدا طلب کمک بشه و با آیات قران انجام بگیره
    ممنونم

    1. به نام خدا
      وقتی از اذن الهی در قرآن سخن به میان می آید معنای خاصی از آن اراده شده است. در این موارد اذن الهی به معنای مشیت الهی است که حاکم بر هستی است. به این معنا که سنت ها و قوانین الهی حاکم بر هستی چنین اجازه داده که آتش بسوزاند یا روغن دارای چربی باشد اما این گونه نیست که این قوانین و احکام الهی دست خداوند را بسته باشد و خداوند نتواند جلوی عمل آن را بگیرد. وجوبی که در این جا مطرح است یجب علیه به تعبیر عربی نیست بلکه یجب عنه است.
      پس خداوند می تواند جلوی سوزاندن آتش را بگیرد چنان که در کونی بردا و سلاما علی ابراهیم این مطلب تحقق یافته است. پس این که اذن داده شده تا سحر و علم هاروتی و مانند آن عمل کند در همین چارچوب مشیت الهی است که بیرون اذن الهی نیست و همان خداوند می تواند جلوی تاثیر سحر را بگیرد چنان که گرفته و با خواندن معوذتین و یا ادعیه دیگر گرفته می شود.
      خلیل منصوری

  8. سلام
    من فکر میکنم کسی شوهرم را طلسم کرده
    ما زندگی خوبی داشتیم به طور ناگهانی و یک شبه همه چیز تغییر کرده یک دختر آویزونش شده دست از سرش بر نمیداره نمیدونم چکار کنم
    هر کاری کردم فایده نداشته

    1. به نام خدا
      البته هیچ سحر و جادویی چون عشوه و زیبایی کارآیی ندارد. به نظر می رسد که نخست بدانید که همسر گرفتن آسان است ولی همسر داشتن سخت است؛ زیرا داشتن چیزها هماره سخت تر از به دست آوردن آن است. کمی سیر و سلوک خود را عوض کنید و ببیند که آن دختر چه دارد و به همسرت می دهد که شما از آن غفلت کرده اید.
      برای اباطل هر طلسمی چهار قل و به ویژه فلق و ناس کارایی دارد.
      خلیل منصوری

  9. سلام یک موردی است که مدتی من را مشغول کرده من مطالب سایت را خوندام و مایلم از طریق ایمیل انرا با شما مطرح کنم لطفا جواب دهید…..با سپاس

  10. باعرض سلام وخسته نباشین.من قبلا به چنین چیزهای اعتقادنداشتم موضوع ازاینجا شروع شد من با برادرم شریک شدم یکدفعه طوری شدم اصلا اسمش میومد حرص میخوردم اخلاقشم خیلی فرق کرده بود درکار دزدی میکرد هرچه میگفنم انگار حیا نداشت تا اینکه برادر بزرگم گفتم اول طرفم ومیگرفت بعد از من فرار میکرد هرچه میگفتم حق وم به اون میداد رفتم اولین بار بیش فالگیر فال قهوه گفت به همتون چیزی خورونده وتو رو عین جوجه تیغی میبینن تااینکه جدا شدیم بازم دست بردار نیست من بایکنفر دیگه شریک شدم بعد 5ماه زنگ زدم فالگیر گفت بین تووشریکت سردی میندازه اصلا اهمیت ندادم ولی هرچه گفته بود بازم درست بود یک سوال دارم هروقت یکی میتونه کسی رو جادو کنه یا مدتی هست خیلیم مالم خورد حالا برادرام حق وبه اون میدن درست برعکس شده باتوسل به قران وخدا هیچ فرقی نشده من اول میگفتم کسی اینکارا رو کنه کثیفترین ادمه ولی خودم چنان شدم میخوام کار خودشو انجام بدم.زنم دلحوره داره من سردد شدید دارم روزی نیست ازکاری که با ما کرده یادم بره.ازهمتون متشکرم.

    1. به نام خدا
      قرآن خودش بیان می کند که شفای هر دردی است که شامل دردهای فکری و روحی و روانی و جسمی می شود. در آیات قرآنی از جمله 102 سوره بقره و نیز معودتین یعنی همان فلق و ناس از دشمنانی از این دست که شما فرمودید سخن به میان آمده است. همین قرآن می فرماید اگر به خداوند پناه بردید می توانید خودتان را حفظ کنید و شرور را دفع نمایید. در همین مفاتیح از امامان معصوم(ع) نقل شده که پس از هر نماز به عنوان تعقییبات مشترکه این دعای : اعیذ نفسی و اهلی و ولدی و مالی و … را سه بار بخوانید تا از شر این گونه دشمنی ها و کینه ها و حسادت ها و سحرها و جادوها در امان بمانید.
      خلیل منصوری

  11. با سلام آیا میتوان نقشه گنجی را که درصد سال اخیر مخفی شده ونقشه اش هم مجوده پیدا کرد؟من نقشه رو دارم ولی اسامی و محلها خیلی تغییرکرده اند نمیشه پیدا کرد طرفی هم که دفن کرده بود کور شده بود وچند سال پیش درخارج ازکشور فوت کرد واین نقشه رو هم امانت گذاشته .میشه کاریش کرد یا نه؟

    1. به نام خدا
      البته من در این کار سر رشته ندارم ولی به طور طبیعی کسانی در منطقه هنوز هستند که نام های قدیمی اماکن را می دانند و می توان از آن ها یاری گرفت. نیازی نیست که علت را بگویی بلکه بگو برای یک کار تحقیقی نیاز به دانستن اسامی قدیمی اماکن دارم.
      خلیل منصوری

  12. باسلام، چندی پیش برای یکی از دوستانم پیش یک فالگیر قهوه رفتم ک در شهر ما همهاورا قبول دارند، مطالبی دقیییقا از گذشته و حال این دوستم گفت و حتی اینده نزدی ک عینا اتفاق افتادند، در اخر هم گفت حتی اگه ده سال از ازدواج این فرد بگذرد اخرش جدایی ست و ازدواج دوم! یکی از دوستان فالگیر دیگری را معرفی کرد و او هم بعد کلی حرف دقیقا گفت تا ده سال زندگیشون جواب میده ولی بعد اون شخص دیگه ای تو زندگیش میاد! سوالم اینه چطور ممکنه دو نفر ک من هیییچی جز اسم دوستم و اسم پدر و مادرش نگفتم، اطلاعات یکسانی بدهند؟؟

    1. به نام خدا
      برخی از افراد نه همگی دارای موکلی از جنیان هستند که در گوش آنان مطالب را می گویند. البته خداوند می فرماید که جنیان همه چیز را نمی دانند و راست و دروغ را به هم می آمیزند. آنان خبر مرگ سلیمان (ع) را با آن که در برابرش مرده بود نداشتند و از سوی دیگر با شهاب سنگ ها از جاسوسی باز داشته می شوند.
      البته برخی نیز چهره خوانی می کنند و برخی دیگر نیز با استفاده از هنر روان شناسی و نحوه رفتار و گفتار از خود فرد اطلاعات می گیرند یا برخی دیگر که شما را معرفی می کنند خودشان واسطه دادن اطلاعات به رمال و فالگیر هستند.
      به هر حال فالگیری امری متداول است و راست و دروغ را به هم می آمیزند و نمی تواند به همه آنها و یا همه حرف هایشان اعتماد کرد. دیگر آن که به نگاهی به وضع آنان می فهمی که مشکلاتی دارند که خودشان نمی توانند آن را حل کنند چه رسد که به مشکل شما و دیگر آن که با رمالی به فقر دچار می شوند و هرگز وضعیت مالی آنان بهبود نمی یابد با آن که میلیون ها مردم را سرکیسه می کنند.
      خلیل منصوری

  13. سلام .من دوس دارم در مورد آیندم ..ازدواج…شغل و …بدونم باید چیکار کنم. ؟؟دوس ندارم طرف رمال ها برم؟؟

    1. به نام خدا
      البته قرآن می گوید هر کسی بر اساس شخصیت خودش عمل می کند و شخصیت انسان را نیز فکر و عملش می سازد. بنابراین خودت با فکر و عمل خودت آینده خودت را می سازی چرا که بهشت نیز چیزی جز عمل خود فرد نیست. اما در باره آینده می توان از راه قرآن نیز استشاره گرفت و مطلب را به دست آورد.
      خلیل منصوری

  14. با سلام،،ببخشید من ٧ سال ازدواج کردم،و از شوهرم مسائل غیر اخلاقى زیادى دیدم،اما موندم و سعى کردم زندگیمو حفظ کنم،این أواخر متوجه شدم که همسرم اعتیاد داره،که این موضوع به ٢ سال پیش بر میگرده،فرستادمش کمپ و تمام تلاشم رو براى بهبودش کردم،چند هفته پیش به صورت اتفاقى با یک اقاى ٩٠ ساله اشنا شدم که ادعا میکنه با جنیان ارتباط داره و اینده و گذشته رو کاملا میبینه ،به اصطلاح حساب میگیره،،این اقا گذشته من رو کامل به گونه اى به من گفت که انگار همراه با من زندگى کرده،و راجع به اینده هم گفت که الان همسرم مصرف میکنه،مشکل اخلاقى داره،و اگه با همسرم بمونم با چشم گریان از این دنیا میرم،،و البته حرفاى این چنین خیلى زد و از همسرم بدى زیاد گفت و گفت روح پلید داره و درست نمیشه،،،این حرفا خیلى روم تأثیر منفى گذاشته،میشه خواهش کنم به من بگید چقدر میتونم رو حرفاش اعتماد کنم؟أیا واقعا اینکه از حال همسرم میگه که اون پلید و الان هم در حال مصرف راست میگه؟؟؟

    1. به نام خدا
      بیش تر کسانی که موکل جن دارند یا مدعی آن هستند یا دروغ گو هستند یا کسانی هستند که با جنیان شیطانی ارتباط دارند که آنان دروغ و راست را با هم می گویند و به طور طبیعی بخشی درست و بخشی غلط است. برای حل مشکل خودتان بهتر است با ادعیه ای که در مفاتیح است بهره گیرید. در ضمن مصرف مواد یک چیزی است و پلیدی یک چیز دیگر. در مسایل جنسی نیز بهتر است که با دیده تردید بنگرید و اگر می خواهید مشکل جنسی نداشته باشد خودتان بیش تر مراقب نوع رفتار و پوشش خودتان باشید تا زندگی خودتان حفظ شود. از سوی دیگر اگر واقعا مشکل جنسی برای شما اثبات شده ماندن فایده ای ندارد.
      خلیل منصوری

  15. سلام بنده فکر میکنم دستو پایم بسته است کاری که علاقه دارم نمی توانم بکنم تویک جا فکر میکنم مانده ام وحرکتی ندارم ازاین وضع دیگر خسته شده ام

    1. به نام خدا
      ا زخود نومید شو ولی از خدا نومید مشو! صدقه و استغفار و ماشاء الله گفتن و چهار قل خواندن به شما کمک می کند. هر کسی اگر آیات 22 و 23 سوره حدید را بخواند می فهمد که چیزی بیرون از دایره مشیت و اراده الهی نیست. پس بر خدا توکل کن و تفویض امر نما و بگو: توکلت علیک ؛ افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد.
      خلیل منصوری

  16. اینا همش مزخرفه هیچ کی اینده رو نمیفهمه طلسم نمیکنه جادو وجود نداره همش شیادی است برای کلاه گذاشتن سر مردم ساده و بی سواد در مورد رویای صادقه علم توضیحی منطقی داره که چرا فلان جا برات اشناست یا هر چی روح وجود نداره ادیان اورندشون ادمای عادی هستند نه از طرف خدا وفرشته نه جن وجود داره نه روح وجود داره نههههههههه خیلیاش اختلالات مغزه که میریزه به هم و توهم میزنی کمی تحقیق کنید تا به همش برسه گوگل رو گذاشتن برا همین کارا هر سوالی داری ازش بپرس به جوابهای علمی و منطقی میرسی بالاخره خیلیاشم باید با عقل خودت برسی بدون توهم و تعصب یا حق

    1. به نام خدا
      کلا لو تعلمون علم الیقین لترون الجحیم ثم لترونها عین الیقین ثم لتسالن یومئذ عن النعیم. سوره تکاثر
      ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب.
      خلیل منصوری

  17. سلام
    آیا میشه با استفاده از جن از گذشته خصوصا اطلاع از شجره و تهیه شجره نامه استفاده کرد؟

    1. به نام خدا
      جنیان همانند انسان ها از درجات متفاوتی برخوردارند و همگی در یک سطح نیستند. بنابراین اگر کسی عمر درازی داشته باشد و یا اهل علم و دانش باشد و هم چنین اهل دروغ و کذب نباشد می توان استفاده کرد. ولی به نظر می رسد که چنین شخصی کم باشد و هر کسی نمی تواند به چنین جنی دسترسی داشته باشد.
      خلیل منصوری

  18. با سلام
    سوال من اینه که اگر کسی با ارواح ارتباط داشته باشه میتونه از سرنوشتش و آیندش خبردار بشه؟ چون اینطور که من فهمیدم تمام اسرار عالم در لوح محفوظ اومده و برخی از ارواح هم ممکنه به این لوح دسترسی داشته باشن و اینطور که بنده شنیدم برخی از مرتاض ها هم با ارواح ارتباط دارن و حتی میتونن زمان مرگ کسی را از پیش بهش بگن. شما تا چه اندازه به این چیزها اعتقاد دارین و آیا این امکان وجود داره که کسی در این دنیا بتونه آینده فرد دیگری را پیشگویی کنه و پیشگوییش درست از آب در بیاد؟ لطفا بنده را راهنمایی کنید چون این موضوع خیلی برام مهمه.

    1. به نام خدا
      بر اساس آیات قرآنی از جمله آیه 34 سوره لقمان برخی از علوم از علوم غیب است که تنها خداوند آن را در اختیار کسانی قرار می دهد که راضی از آنان است (نگاه کنید: سوره جن آیات 26 و 27 و آیات دیگر). بنابراین کسی که مدعی آگاهی از مرگ است باید در مقامی چون پیامبر(ص) و معصوم (ع) باشد وگرنه کاذب و دروغگو است. البته جنیان اطلاعاتی محدود و هم از نظر زمانی مربوط به همان روز و شب را در استراق سمع به دست می آورند که آن را نیز بر اساس آیات قرآنی از جمله سوره جن مخلوط با دروغ می کنند و کاهنان نیز همین گونه در تضاد و تناقض قرار می گیرند و راست و دروغ به هم می بافند.
      خلیل منصوری

  19. سلام. آیا جن ها از گذشته مان آگاهی دارند دیشب نامزدم بهم گفت شب هنگام همراه دوستانش به خونه ای برای احضار روح رفتن و طبق چیزهایی که گفت گویا آنها از راز مخفی بشر آگاهی داشته و جواب آنها را می دهند البته بایستی شخص دوبار در آنجا باشد تا جوابش را بدهد آیا می توان گفت همچین چیزی راست ست؟؟!!

    1. به نام خدا
      جنیان که پیرامون آدمی زندگی می کنند به طور طبیعی از گذشته آدمی خبر دارند به ویژه که عمر آنان بیش تر از آدم ها حتی از گذشته والدین ما نیز ممکن است اطلاعاتی داشته باشند. درباره آینده با توجه به استراق و جاسوسی که از آسمان می کنند تا یک روز در نهایت یک شبانه روز اطلاع دارند که البته راست و دروغ با هم آمیخته است که در آیات قرآنی بیان شده است.
      خلیل منصوری

  20. سلام
    من یه ماه پیش یه امتحان دادم که چند ماه طول میکشه تا جوابش اعلام بشه شما میتونید نتیجه امتحان رو پیش بینی کنید خیلی برام مهمه و صبر تا چندماه برام غیر ممکن
    اگر ممکنه کمکم کنید

  21. امیدم که جز خدا به کسی نیست ولی اگه بدونم نتیجش چی میشه حداقل از این آشفتگی خلاص میشم مرگ یه بار شیونم یه بار
    خود شما گفتین میشه از طریق استخاره با قرآن فهمید راستش من به استخاره خودم مطمئن نیستم خواهش میکنم حاج آقا اگر امکانش هست در رابطه با این امتحان برام استخاره بگیرین!!!

  22. با سلام و خسته نباشید در شهر مایک خانمی هست که با موکلی که دارد آینده را پیش بینی می کند و وحشتناک راست می گوید فقط برای من عجیب است که این خانم هرکسی را که پیشش می رود تشویق به قران و ذکر و دعا و رفتن به مکانهای مذهبی میکند امکان دارد که جن ایشان مسلمان باشد؟ و سوال بعدی اینکه قبل از گرفتن فال برای هر مشتری به دستشویی می رود میتونید علتش و بگین؟

    1. به نام خدا
      این که به قرآن و ذکر و دعا دعوت می کند، با عمل دستشویی رفتن در تناقض است. اصولا در جامعه اسلامی به ویژه به سبب آن که امروز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این امور حساس هستند، شاید برای رد گم گردن به این امور سفارش می کند. به نظر می رسد که در دستشویی نوعی رفتار اهانت آمیزی دارد که نمی خواهم به آن اشاره کنم. به نظر می رسد که جن و موکل ایشان شیطانی باشد. از آیات 33 و 34 سوره مائده به دست می آید که این نظر درست است و اگر توبه کند برای او بهتر است؛ یعنی باید خلافی را انجام می دهد که خداوند از وی می خواهد توبه کند و در مسیر درست قرار گیرد.
      خلیل منصوری

  23. سلام حاج آقا
    وقت شما بخیر
    من الان یه مدت طولانی هست که خواب ندیدم یا اگر خوابی میبینم اصلا تو خاطرم نمیمونه
    میخواستم بپرسم امکانش هست راهنماییم کنید تا ببینم چطور میتونم به اون درجا ای برسم که خودم تو خواب از یه سرد مسائل خبردار شم؟

    1. به نام خدا
      همه رویا و خواب می بینند و محال است کسی خواب نبیند، اما مشکل این جاست که شما با اضطراب از خواب بر می خیزید یا به سرعت پس از حرکت می کنید. اگر آرامش داشته باشید، سررشته خواب می آید و آن گاه مانند دومینو قطعات سر جایی خود قرار گرفته و خواب کامل به یاد می آید. اضطراب خود را کاهش دید و پس از خواب جا به جا نشوید و کمی در رختخواب بی حرکت بمانید.
      خلیل منصوری

  24. با سلام
    وقت بخیر
    سوالی داشتم خدمتتون؟ چند روز پیش خواهر پیش یکی بوده که از آینده میگفته بهش گفته خواهر دم بختی داری که یکی رو سال هاس دوست داره ولی بهش نمیرسه و تا سه سال دیگه نمیتونه ازدواج کنه و بعد ازدواج هم خیلی خوشبخت نمیشه. گفته خواهرت قفل شده و باز کردنش خیلی خیلی سخته و کار من نیس و چند چیز دیگه.
    فکرم خیلی درگیر شده آیا چقدر حرف این مرد درست هست؟؟؟؟

    1. به نام خدا
      باید اشتباه خودمان را گردن دیگران نیاندازیم. شما خواستگار داشتید ولی نخواستید ازدواج کنید. خواندن چهار قل هر طلسم و قفلی را باز می کند. صدقه بدهید و دعا کنید و از خداوند بخواهید تا گره از کارتان بگشاید. برای جبران اشتباه و خطای خود نیز استغفار کنید و بگوید: استغفرالله ربی و اتوب الیه. البته منکر این نیستم که برخی توانایی دارند، ولی بسیاری دکان باز کرده و سوء استفاده می کنند.
      خلیل منصوری

  25. با سلام وقت بخیر چنده ماه پیش برای تامین سرمایه که روی سند وام سنگین بگیرم تا حالا ۲ جا رو عوض کردم حدود ۵ ماه میشه البته من خودم ۱۳ سال سابقه کاری تو سیستم فروش شرکت رو دارم و مدیر بودم استعفا دادم خودم شرکت بزنم نمیدونم چرا همش به در بسته میخورم تو این ۲ دفتر که رفتم از اونایی مه نیومدن پرسیدن میگفتن تامین سرمایه شدن مبالغ میلیاردی البته که اکثر کارخونه دار بودن به من که رسیده سرمایه گذار همش امروز و فردا میکنه از یه آقای دعا نویسی پیری پرسیدم میگه طلسم کردن قفل شده باید دعای گشایش کار بگیری حل میشه نمیدونم میشه اعتماد کرد یا نه مرسی از پاسخ و وقتی که برای من گذاشتید.

    1. به نام خدا
      بر اساس آیات قرآنی روزی هر کسی کم و زیاد مقدر است. البته انسان فضل و بیش تر از روزی را با تلاش خودش به دست می آورد و جایز است که این کار را بکند. اما این که طلسم شده باشی اینقدر آدم بی کار نیست که بیاید برای زندگی شما طلسم کند و پول هزینه نماید تا مثلا شما در زندگی با مشکل مواجه شوی پس می ماند اشتباهات و خطاهای خودتان که می خواهید گردن طلسم یا دیگران بیاندازید. برای گشایش روزی راه های زیادی است که در آیات و روایات و در همین تارنمای سماموس بیان شده است. استغفار کردن و صدقه دادن و پرداخت حقوق مالی چون خمس و زکات و انفاق و مانند آن از جمله این راه ها است. اگر احساس می کنید طلسم شده اید چهار را بسیار بخوانید و بر خود بدمید.
      خلیل منصوری

  26. سلام خدمت شما یه سوال ازتون دارم.اخیرا یکی از اقوام من پیش یک شخصی رفتن که اون شخص همه ی گذشته ایشونو و آینده ایشونو تا 2 سال بعد پیشگویی کردن به این صورت که چشمشو میبسته و میگفته و قبلشم یه قهوه به مشتری میداده برای خوردن.سوال من اینه که با جنیان شیطانی ایشون تماس داره یا مومن؟و اینکه کسی که پیش این پیشگوها میره آیا ممکنه بعد ها مورد آزار و اذیت اجنه قرر بگیره؟

    1. به نام خدا
      بر اساس آیه 14 سوره سباء جنیان علم غیب نمی دانند و بر اساس آیات دیگر از جمله 9 و 10 سوره صافات آنان اطلاعاتی از آینده را در هنگام نزول از آسمان می ربایند و از راه استراق سمع و جاسوسی به دست می آورند که البته محدود به یک دوره زمانی کوتاه است. این اخبار از سوی جنیان شیاطین به دست آورده می شود نه مومنان ؛ زیرا آنان اهل استراق سمع و جاسوسی نیستند. از آیات نخست سوره جن نیز به دست می آید که اینان همان اطلاعات را به صورت ناقص در اختیار مخاطب و کاهنان قرار داده و حق و باطل و درست و نادرست را مخلوط می کنند. پس همه اطلاعاتی که می دهند نمی تواند درست باشد. از آن جایی که جنیان شیطانی استراق سمع کرده و اطلاعات را می دهند دنبال منافع خود هستند که همان سلطه بر انسان است. بنابراین باید گفت اذیت و آزار در آینده از جمله رفتار طبیعی آنان خواهد بود.
      خلیل منصوری

  27. حتی اون شخص یه سری از بیماری های مادر ایشونو گفتن که بعدا پزشک با آزمایش تشخیص داده بود.خیلی واسم حیاتیه که جو شمارو مطالعه کنم ممنون

  28. سلام . چندی پیش فالگیری فال مرا گفت . ظاهرا چیزهایی که میگفت درست بود . بعد ده هزار تومن و انگشتری من رو برداشت و گذاشت کفت دستش و گفت بعد از یازده روز همراه با پارچه سبز به دستت میرسد و بعد طلسم تو باطل می شود . گفت برای کسی اصلا تعریف نکن . حالا یازده روز شد و انشگتری برنگشت . میخواستم ببینم چی شده . اصل اون زن چیگار کرد .
    در ضمن دستش رو بست و وردی خواندو پس از چند لحظه که دستش رو باز کرد انگشتر و پول غیب شده بود . میتونید برام کمل توضیح بدین و آیا اینکه راهی برای بازگشت انگشترم هست یا خیر . شماره ای از او نیز دارم که میگوید بر میگردد انگشترت .
    ممنون

    1. به نام خدا
      مال رفته رفته است. اما اگر کمی شعبده بازی بلد بودی گول نمی خوردی؟ البته برخی توانایی دارند ولی همه مدعیان راستگو نیستند. برخی با جنیان ارتباط دارند و اطلاعات ناقصی دریافت می کنند که در سوره صافات و جن بیان شده است. به جای این کار به سوی خدا و سمت او بروید و برای حل مشکل نماز و روزه و توسل داشته باشید.
      خلیل منصوری

      1. به نام خدا
        چنین امکانی نیست؛ زیرا پیوندهای خاصی است که مربوط به مهم ترین موارد کاربردی خودم است.
        خلیل منصوری

  29. با عرض سلام و خسته نباشید به شما
    میخواستم بپرسم اگه در طالع فردی ازدواج و سفره عقدی دیده نشود ایا تا اخر عمر برای ان فرد هیچ ازدواجی رخ نخواهد داد؟
    و ایا امکان تغییر در طالع و سرنوشت ان فرد وجود خواهد داشت؟

    1. به نام خدا
      قرآن می گوید جز خدا و پیامبرش و کسانی که از آنان راضی است یعنی امامان معصوم(ع) کسی از غیب آگاهی ندارد؛‌حالا چه کسی دیده شما چه طالعی دارید؟ جنیان اگر غیب می دانستند آن قدر در حقارت و ذلت بند سلیمان (ع) نمی ماندند. این ها هم که می روند سرقت اطلاعات می کنند مربوط به مسایل یک روز و دو روز است نه همه عمر شما؟
      این مزخرفات و دکان بازی را پی نگیرد و رها کنید. بروید از خداوند بخواهد تا درد شما را درمان کند. دعا کنید و توکل و توسل به خدا داشته باشید.
      خلیل منصوری

  30. سلام
    میخواستم درمورد پیشگویی موکل طلسم تحقیقاتی جهت اطلاع خودم انجام بدم باتوجه به جوابهای که برای افراد گذاشته بودین وبه نظر منطقی بود میخواستم ببینم میتونید منابع قابل مراجعه ودر دسترسی در این زمینه معرفی کنید اگرم امکانش نیست که رو سایت بذارین به ایمیلم بفرستین باتشکر

    1. به نام خدا
      آن چه در این تارنما می آید بر اساس تحقیقات قرآنی و گاهی روایی است. اطلاعاتی که در اختیار است در حد اطلاعات قرآنی است نه بیش تر. هر چه در این باره به نظرم آمده در مقالاتی که منتشر شده و نشده نوشته شده است. البته در این زمینه کتب بسیاری نوشته شده که بیش تر آن ها عربی است.
      خلیل منصوری

  31. با سلام
    بنده چند سالی هست با ۱ آقایی که از فرقه اهل حق یا همان درویش نام دارند توسط بستگان آشنا شدم و رفت آمد هم با خانواده همسرم ایشان داشتند
    از وقتی این آقای حاجی درویش با من آشنا شد که مدت یک سالی میشود تمام کارها م برعکس شد به قول خودش دعا می نوشت موفق تر باشم در موقعیت شغلی م‌ولی بی اثر بود البته از نظر سمت شغلی بنده در جایگاه مدیریت ی بودم چند وقت بعد این حاجی ادعا کرد همسر شما طلسم گبری شده و موکل ها باید برن اون طلسم و بیارن باطل کنم بعد از چند روز اون طلسم و آوردن به قول خودش موکل آ زنگ زد گفت بیاین آوردن ۱ کیسه کوچیک که داخلش تیغ و شمع سوخته یه گلوله سنگی مانند و موی زنانه با ناخن بود به ما گفت شما باید شش میلون ششصد و‌شست و شش هزار تومان بدی کفاره که من بدم به جن ها ببرن بدن به یه جن دیگه وگرنه این طلسم نابود میکنه هلاکت داره دیو سیاه میکشه اگه کفاره ندیم منم زیر بار نرفتم و‌گفتم مرگ دست خداست فقط و اون درویش یا حاجی با من مخالف بود البته این درویش نه نماز میخونه نه روزه من ندیدم تا بحال ایشون یک بار نماز اول وقت یا قضا بخونه لطف کنید من و راهنمایی کنید آیا طلسم هلاکت میاره آیا این درویش که اهل نماز و روزه نیست راست میگه و‌….. با تشکر از شما

    1. به نام خدا
      هر چند طلسم و سحر و جادو و دیگر علوم غریبه حق است ولی افراد ناباب و دروغ گو در این امر بسیار هستند و برخی به سبب سادگی و برخی به سبب وجود توانایی خاص در برخی از افراد در دام می افتند. بر اساس آیات قرآنی می توان از جنیان با خواندن قرآن به ویژه معاذالله در امان ماند. هر گونه طلسم را می توان با چهار قل بر طرف کرد و با صدقه دفع بلا نمود. استغفار کردن و توبه نمودن نیز بسیار کارساز است. به جای آن که به دیگری پولی بدهید که تقویت باطل آنان می شود می توانید با صدقه اندکی دفع بلا نمایید. بر اساس ایات قرآنی مرگ دو گونه است: اجل مسمی و اجل معلق . اجل معلق به رفتار ما بستگی دارد که آن نیز مربوط به اعمال عبادی چون نماز و صله رحم و صدقه و مانند آن است و هیچ ارتباطی با آن چه دیگران می گویند ندارد. در هر حال مرگ دست خدا است و انسان در اجل معلق با کارهایش آن را کم یا زیاد می کند. از این نوع افراد پرهیز کنید.
      خلیل منصوری

  32. بنده چند سالی هست با ۱ آقایی که از فرقه اهل حق یا همان درویش نام دارند توسط بستگان آشنا شدم و رفت آمد هم با خانواده همسرم ایشان داشتند
    از وقتی این آقای حاجی درویش با من آشنا شد که مدت یک سالی میشود تمام کارها م برعکس شد به قول خودش دعا می نوشت موفق تر باشم در موقعیت شغلی م‌ولی بی اثر بود البته از نظر سمت شغلی بنده در جایگاه مدیریت ی بودم چند وقت بعد این حاجی ادعا کرد همسر شما طلسم گبری شده و موکل ها باید برن اون طلسم و بیارن باطل کنم بعد از چند روز اون طلسم و آوردن به قول خودش موکل آ زنگ زد گفت بیاین آوردن ۱ کیسه کوچیک که داخلش تیغ و شمع سوخته یه گلوله سنگی مانند و موی زنانه با ناخن بود به ما گفت شما باید شش میلون ششصد و‌شست و شش هزار تومان بدی کفاره که من بدم به جن ها ببرن بدن به یه جن دیگه وگرنه این طلسم نابود میکنه هلاکت داره دیو سیاه میکشه اگه کفاره ندیم منم زیر بار نرفتم و‌گفتم مرگ دست خداست فقط و اون درویش یا حاجی با من مخالف بود البته این درویش نه نماز میخونه نه روزه من ندیدم تا بحال ایشون یک بار نماز اول وقت یا قضا بخونه لطف کنید من و راهنمایی کنید آیا طلسم هلاکت میاره آیا این درویش که اهل نماز و روزه نیست راست میگه و‌….. با تشکر از شما

  33. یه زنی هست که اینده رو پیشگویی میکنه حتی سقوط صدام حسین رو ده سال قبل پیش بینی کرد
    سوالم اینه واقعا چجوری ممکنه خبر داشته باشه
    حتی کارایی که توی آینده انجام میدم هم بهم میگه اتفاق میفتن
    خواهش دقیق بهم توضیح بدید که چجوری میتونه اینکار رو بکنه

    1. به نام خدا
      بر اساس آیات قرآنی و آموزه های اسلامی هر ساله در شب قدر مقدرات عالم تعیین می شود. در مدت یک سال آن ها به شکل قضا در جهان اتفاق می افتد. جنیان با مراجعه به آسمان های ملکوتی از برخی از آن ها اطلاع یافته و به کاهنان خبر می دهند. این مطالب در آیات 6 تا 9 سوره صافات و سوره جن و مانند آن امده است. البته کاهنان و جنیان راست و دروغ را به هم مخلوط می کنند و همه اخبار آنان راست نیست.
      خلیل منصوری

  34. با سلام و خدا قوت
    چند روز پیش به اصرار، خواهرم واسه بیکاری من از یه خانوم فالگیر فال قهوه گرفت، البته من نیت کردم به خواهرم گفتم تلفنی خودش با خانومه صحبت کنه.
    فالگیر لامصب انگار تو مغز من داشت پشتک میزد، تمام افکار منو ریخت تو دایره همه نیت من راجب کار و خرید رو گفت تلفن رو اسپیکر بود لا بلای حرفاش میگفت توکلش بخدا باشه و ای وای ای وای این دیو دوباره بالاسرشه!!!!، باید کارگشا بگیره.
    اینقدر خواهرم اصرار کرد تا اخر کلی هزینه کردم دعای کارگشا و چشم زخم گرفتم.
    من حقیقتا در تمام کارهام توکلم بخداست و به بزرگی و حکیمی و بخشندگیش شک ندارم.
    شبها گاهی وقتها تا نماز صبح دعا های مفاتیح الجنان رو میخونم البته یک ماهه نماز خون و دعا خون شدم.
    راستش موندم بخاطر گناهان قبلی که دعاهام و اشک ریختن و التماسم براورده نمیشه یا طلسم و جادو.
    من درونم خودمو میسوزنه بیرونم مردم رو میسوزنه با این که هیچی ندارم و از هر کسی بهم بدی میکنه کینه ای تو دلم نمیمونه اما همیشه پشت سرم بدگویی میکنن و حسودی ، همشونم میشناسم به طلسم و جادو اعتقاد دارن میترسم این عمل قبیح و نامردی رو کرده باشن. هرچی هم چهار قل و دعا ذکر هست خوندم اما کارم درست نمیشه از صبح تاشبم دنبال کارم میرم ولی همش گره گره گره. تورخدا قسمتون میدم هر دعایی ذکری بلدین راهنماییم کنین

    1. به نام خدا
      خداوند در آیات قرآنی بیان می کند هر که ادعایی دارد باید امتحان دهد تا حق معلوم شود. شما مدعی ایمان هستید باید امتحان ایمان بدهید. مومن کسی است که به نادیده ها ایمان دارد (بقره آیات 1 تا 5) دیگر آن که حرفی می زنید باید استقامت ورزید و تا پایان کار پای آن باشید. این که بخواهید وسط کار رها کنید مانند شخم زدن زمین و رها کردن آن یا بذر پاشیدن رها کردن آن پیش از داشت و برداشت است. کشت و داشت و برداشت مراحلی است که در هر جایی باید آن را به کار برید.
      البته قدرت و توانایی افراد متفاوت است همان طوری که دانایی آنان نیز متفاوت است. برخی افراد ذهن خوانی دارند و برخی با موکل ارتباط دارند و برخی دیگر چیزهایی دیگر. البته بسیاری مدعی و دروغگو هستند. به نظرم اگر در راه خدا از قرآن و نماز و روزه استعانت بگیرد چنان که خودش گفته یا باورتان باشد که خداوند حاکم مطلق بر هستی است و هیچ فعلی بدون اذن آن تحقق نمی یابد دیگر خودتان را واگذار به خدا می کنید و این جاست که او به عنوان وکیل خودش وارد می شود.
      خلیل منصوری

  35. سلام من دختری 29 ساله هستم عاشق فردی شدممیخوام بدونم در اینده باهاش ازدواج میکنم؟هر چی استخاره یا فال میگیرم گاهی خوب یا بد در میاد گیج شدم یه سری مشکلات پیش اومده ایا حل میشه؟

  36. لطفا کمکم کنید

    به نام خدا
    بر اساس آیات قرآنی انسان اگر بخواهد موفق باشد توکل بر خدا کند نه بر غیر. هر چند طلسم و جادو واقعیت است نه حق ولی همین واقعیت مورد سوء استفاده قرار می گیرد. به جای آن که توکل بر طلسم و مانند آن کنید به خدا اعتماد و توکل کنید. خواندن آیات 1 و 2 سوره فتح برای بخت گشایی مفید است. هم چنین آیه 89 سوره انبیاء توصیه شده است.
    خلیل منصوری

  37. سلام خسته نباشید من از همون دوران نوجوانی خواب میدیدم یابه نوعی کابوس میدیدم خواب گور وپیرزنان از گور برگشته تا جسد های له شده اقوام وبچه ها .که یبار که تو خواب اجساد رو جابه جا میکرد م چشماشو باز کرد وگفت تو که از مایی چرا نماز نمیخونی.بعد چشماشو بست تو خواب از بچه دار شدن تا مردن نزدیکان .وحمله به شهرها قبل از حمله داعش و کلی خواب که از وقوع ان مطمن بودم واتفاق افتاد مثلا رتبه بندی شرکت خودمون که همه ناامید شده بودن من گفتم اتفاق میفته وافتاد ویبار بالباس نجس به اجبار به زیارت رفتم یه از سادات شب کبوتر های قبه بانوکشون بین ابروهام رو سوراخ کردن .یبار توخواب دیدم که زیارت عاشورا به اسمانرفت وموقع برگشت چنان نور طلایی از خود ساطع کرد که تمام اطرافیان که شک داشتن از خود بی خود شدن .یبار هم که باز نوجوان بودم حضر محمد وحضرت علی ع وحسنین بربالینم حاضر شدن که خیلی ناراحت بودن .لطف کنید راهنمایی کنید چگونه با اراده خواب ببینم .وقویتر بتونم خواب ببینم ممنون

    به نام خدا
    پاسخ: بر اساس سخنان آیت الله جوادی آملی مدظله العالی تا چیزی برای انسان دغدغه نشود در خواب نمی بیند. به این معنا که باید آن مطلب برای شخص چنان مهم باشد که فکر و ذکرش را مشغول کند. آن هنگام است که خواب می بیند و پاسخ درست را به دست می آورد.
    آیت الله حسن زاده آملی مدظله العالی هم می فرمود: اگر روزهایتان خوب باشد شب ها نیز شکار خوبی خواهید داشت. پس برای این که شب خواب ها و رویاهای خوبی داشته باشید روزتان را درست کنید.
    خلیل منصوری

  38. یکی از اقوام ما پیش خانم سیدی رفت که فال قهوه میگرفت. آیندشو تا 6 ماه بعد بهش گفت. حتی در مورد خصوصیات خودش و پدر و مادرش گفت. و بهش گفت هرچی میگم بنویس روی کاغذ اگه اتفاق نیفتاد هرچی دوست داری بیا بهم بگو. به ترتیب همه چی رو گفت و حتی گفت چند هفته دیگه یکی از اقوام نزدیکت فوت میکنه. و همین هم شد مادر بزرگش چند هفته بعد فوت کرد. تمام چیزایی که تا 6 ماه آینده گفت به ترتیب اتفاق افتاد. یه جور شده بود که میدونست فردا براش چه اتفاقی میفته چون همه حرفاش راست بود. ولی به نظر من درست نیست آدم بره پیش همچین کسایی چون ممکنه چیزی رو بفهمه که قبل از اتفاق افتادن آدم از غصش مریض شه. همچین چیزی هست. نمیدونم قدرت اون جن چقدر بوده فقط اونقدر زیاد بوده که فهمیده فلان فامیلش در چه روزی فوت میکنه.

  39. سلام خسته نباشید من ی مشگل بزرگ دارم و اون اینه ک با اقایی دوست هستم ک پافشاری زیادی برای ازدواج با من داره اما از هیچ جهتی شرایط لازم رو ندارند و من علاقه ای ندارم و سرشار از تنفر نسبت ب ایشونم اما ب دلیل اتفاقاتی ک بینمون افتاده از ترس ابروم دارم باهاش ادامه میدم میخواستم بدونم چجور میشه با دعا کاری کنم ک خودش از زندگیم بره بدون ابرو ریزی دیروز ک فال گرفتم گفتند اگر باهاش ازدواج کنید خوشبختی نسبی و ناراحتی هایی از جانب ایشون براتون هست من واقعا خسته شدم بزرگترین ارزوم اینه ک برگردم ب روزایی ک این ادم توش نبوده ترو ب قران برام دعا کنید و کمکم کنید ?

    1. به نام خدا
      ادامه دادن این روند همانند دست و پا زدن در باتلاق است که فرو می روید و دیگر راه برگشت و نجات نخواهی داشت. هر چند کاری سخت است بهتر است که ترک این رابطه در دستور اول کار باشد. بسیار استغفار کنید و معاذالله بگویید تا در پناه خدا قرار گیرد. آیات یک و دو سوره فتح را بخوانید تا گشایشی رخ دهد.
      خلیل منصوری

  40. جناب منصوری پیامی برا شما فرستادم که یادم نبود اسم و آدرس بدم لطفا در صورت امکان با من تماس داشته باشید.ممنون.

    1. به نام خدا
      نشانی را ندارم . اگر می توانید با شماره 09124515171 تماس بگیرید.
      خلیل منصوری

  41. سلام خسته نباشید من ی مشگل بزرگ دارم و اون اینه ک با اقایی دوست هستم ک پافشاری زیادی برای ازدواج با من داره اما از هیچ جهتی شرایط لازم رو ندارند و من علاقه ای ندارم و سرشار از تنفر نسبت ب ایشونم اما ب دلیل اتفاقاتی ک بینمون افتاده از ترس ابروم دارم باهاش ادامه میدم میخواستم بدونم چجور میشه با دعا کاری کنم ک خودش از زندگیم بره بدون ابرو ریزی دیروز ک فال گرفتم گفتند اگر باهاش ازدواج کنید خوشبختی نسبی و ناراحتی هایی از جانب ایشون براتون هست من واقعا خسته شدم بزرگترین ارزوم اینه ک برگردم ب روزایی ک این ادم توش نبوده ترو ب قران برام دعا کنید و کمکم کنید ?چیکار کنم دست از سر من و ابروم بر داره

  42. سلام خسته نباشید من ی مشگل بزرگ دارم و اون اینه ک با اقایی دوست هستم ک پافشاری زیادی برای ازدواج با من داره اما از هیچ جهتی شرایط لازم رو ندارند و من علاقه ای ندارم و سرشار از تنفر نسبت ب ایشونم اما ب دلیل اتفاقاتی ک بینمون افتاده از ترس ابروم دارم باهاش ادامه میدم میخواستم بدونم چجور میشه با دعا کاری کنم ک خودش از زندگیم بره بدون ابرو ریزی دیروز ک فال گرفتم گفتند اگر باهاش ازدواج کنید خوشبختی نسبی و ناراحتی هایی از جانب ایشون براتون هست من واقعا خسته شدم بزرگترین ارزوم اینه ک برگردم ب روزایی ک این ادم توش نبوده ترو ب قران برام دعا کنید و کمکم کنید ?چیکار کنم دست از سرم بردارهبدون ابرو ریزی بره

  43. با سلام
    دختری هستم 38 ساله
    من ازدواجم جور نمیشه
    خواستگار زیاده
    بعضیارو من نمیخوام بعضی ها رو اونا
    خیلی مستأصل هستم
    خیلی دعا کردم نذر، اما…
    لطفاً بگید چکار کنم تا این بار ازدواج کنم با فردی مناسب خودم

    به نام خدا
    آیه رب لاتذرنی فردا و انت خیرالوارثین را به عنوان ذکر خود قرار دهید و آیات یک و دو سوره فتح را بخوانید.
    خلیل منصوری

  44. میشه کامنت من رو زودتر پاسخ بدید
    سنم خیلی رفته بالا و من خیلی نگرانم
    ی راه حلی بگید انجام بشه از هزار راه رفتم

  45. سلام
    دختری هستم که دلم میخواهد در آینده شغلی داشته باشم که خودم دوست دارم اما خواهر بزرگم
    اجازه نمیدهدواجبارم میکند که شغلی که او دوست دارد را انتخاب کنم.پدر ومادرم از تصمیم من
    راضی هستند.ولی هر کاری که میکنم خواهرم‌ جلوی موفقیت من را میگیرد.در آینده چه‌میشود؟

    به نام خدا
    از نظر قرآن هر کسی پاسخ گوی اعمال خودش است و کسی گناه دیگری را به دوش نمی گیرد. بنابراین والدین و دیگران تنها در مقام مشورت و راهنمایی وارد می شوند و هر کسی باید خودش تصمیم بگیرد و به تعبیر قرآن با عزم و توکل کارش را انجام دهد. بدی و نیکی دیگران برای شما نوشته نمی شود چنان که مال شما نیز این گونه است. پس به فکر خودتان باشید و با عزم و توکل در مسیر درست پس از مشورت گام بردارید.
    خلیل منصوری

  46. سلام من 30 سال هست که حبس شده ام و دست به هرکاری می زنم یه عده جلومو می گیرن و مدام تحقیر می شوم و یه افرادی همیشه بدون اینکه آنها را دیده باشم به سراغ می آیند و مرا گرفته و کتک می زنن و هیچ وقت هم نمیتونم ازشان شکایت کنم. الان 15 سال هست که احساس گیجی می کنم و مغزم کار نمی کند. انگار همه ازم نفرت دارن. همه دخترها ازم فرار می کنن. شما کسی را میشناسید که از علت داستان زندگی من و آینده من چیزی بداند؟ خواهشن معرفی کنید؟

    1. به نام خدا
      با معذرت کسی را سراغ ندارم. به روان شناس مجرب مسلمان مراجعه کنید که بر اساس روان شناسی و مبانی اسلام شما را راهنمایی کند.
      خلیل منصوری

  47. سلام استاد گرامی من خودم به اینجور مسائل اعتقادی ندارم ولی خانواده ام ی چند سال پی در پی هست دچار مشکلات شدیدی میشوند پیش چند تن از این افراد که رفتیم همشون اعتقاد به بستن خانواده من داشتن ایا این طلسم کردن واقعیت دارد اگر دارد راه چاره چیست من خانواده ام کم و بیش نماز و قران میخوانیم سوره های ناس و فلق و ایه الکرسی هم هرشب خوانده میشود اما تاثیری ندارد

    1. به نام خدا
      استغفار شبانه روزی هفتادمرتبه، دادن صدقه برای دفع بلا، صلوات، و هم چنین خواندن دعای مشهور در تعقیبات نماز مشترکه با عنوان «اعیذ نفسی و اهله و ولدی … » و بسیار مفید و مجرب است.
      خلیل منصوری

  48. سلام استاد بنده دوستی دارم که حدودا دو ماه پیش خوابی میبینه که توی اون خواب طریقه پیشگویی رو بهش نشون میدن وبعد از بیدار شدن شروع میکنه به پیشگویی که همه ی دوستان و اشنایانش از پیشگویی کردن اون تعجب میکنن روش پیشگویی اش هم طوریه که ما بهش میگیم بگو اونم انگشت دستش روی شقیقه اش میذاره وتصویری رو میبینه که دقیقا سوال ما رو مشخص میکنه و میگه که سوال ما در چه موردی هست و بعد جوابش رو هم میده .قبلا یک تصویر مات و کم واضح میدید و ظرف دو ماه تصویر واضح تر و متحرک میبینه و نقص های کوچکی نیز دارد که با کمک شما استاد بزرگ نقص هاش رو برطرف کنید. در ضمن شما میتوانید ایتدا قدرت و توانایی او را مورد ارزیابی و راستی آزمایی کنید و سپس کمک و توضیحات لازم را به او بدهید. آیا برای شما استاد عزیز مقدور است که او را راهنمایی کنید ؟؟؟. با تشکر

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      آیا شخص از آینده می گوید یا از وضعیت کنونی اشخاص یا از گذشته آنان؟ در آیات قرآنی بیان شده که از آینده می توان خبر داد مگر از چند چیز .. اما پرسش این است که او خودش می بیند یا موکل جنی به او خبر می دهد؟ ظاهرا شخص خودش می بیند و این توانایی برای برخی است که اهل یقین تقوایی شده باشند. در مراتب سه گانه تقوا، مرتبه عین الیقین است که مرتبه دوم است. به هر حال، مدعی زیاد است و نمی توان به هر ادعایی توجه یافت. البته کسانی که اهل تقوا باشند به این علوم شهودی و لدنی دست می یابند.

  49. سلام آقا نیما میشه شماره ای بدین ازدوستتون من یه مشکل بزرگی دارم تو زندگیم میخام ببینم درآینده چ اتفاقی میفته ک اگه بده و صلاح نیس ازهمین الان ادامه ندم,تروخدا اگه راهی برای ارتباط بادوستتون هست بگین,ممنون میشم

  50. با درود پسری هستم 16 ساله تمام نماز های واجب و یومیه رو بجا میارم جن هارو هم به صورت سایه های سیاه و سفید میبینم میتونم هم چشم برزخیمو توی 5 روز بازکنم ولی متاسفانه هر با خواستم چله بگیرم یکی میاد تو خواب مامانم بهش میگه خلاصه گفتم اگه میشه یه حرزی دعایی وردی چیزی بگین ازشون نترسم باور کنین دی گه چشمم اومده تو حلقم ایات عذاب هم دارم ولی میترسم بکشمشون بیان نابودم کنن با تشکر اگه میشه به ایمیلم جواب بدید با تشکر
    بارک الله فیکم و علیکم
    mohamadghasemi35@yahoo.com

    1. به نام خدا
      بهترین حرز همان چهار قل است و خواندن سوره جن و آیه 102 سوره بقره. اگر از این ها کاری نشد از هیچ چیزی دیگر کاری نمی توان انتظار داشت.

  51. باسلام
    من دختری 21ساله هستم چندروز پیش با یه خانم اشنا شدم ک ادعا میکرد با جن در ارتباطه و از اینده و زمان مرگ انسان ها خبر داره البته میگفت مت خبر ندارم همزادم بهم میگه باخیره شدن تو چشم میتونه خب ر از گذشته و اینده و زمان مرگ بده بعد به من گفت مریض میشی و تو 28سالگی میمیری خواستم بدونم خمچین چیزی حقیقت داره اصلا میشه اینجوری از زمان مرگ خبر دار شد؟

    1. سلام
      در جواب خانم زهرا فقط این را می دانم که ارتباط با اجنه گناهی بزرگ است ، چون باعث انحراف بیش از ۹۹ درصد مردم می شد.هر امری با مشیت و خواست خداست و خواست خدا نیز تا آخرین لحظه قابل تغییره.به همه دوستان توصیه می کنم که دور شوید از این مسائل .نگران نباشید

  52. آقا نیما یا هر کسی دیگری که این کمنت را میخوانند. شما را قسم به هر چیزی که برای شما مهم است و ارزش داره لطفا کسی را به من معرفی کنید یا ادرسش را بدهید تا چیزی در باره مشکلم بگوید. من در افغانستان هستم ولی بخاطر این امر حاظرم هر جای که لازم باشد بروم. خدا خیرتان دهد. ایمل من alex.roy2816@gmail.com است.

  53. با سلام خدمت شما
    یه سوال داشتم ، چطوری میشه با اجنه ارتباط بر قرار کرد فقط برای ذهن خوانی اونم برای کارای حلال ، نه حرام
    میتونین راهنمایی کنین ک چطوری میتونم این کارو بکنم

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      ارتباط با جنیان آثار سوء‌ دارد؛ زیرا معامله است و در هر معامله ای سود و زیان است. ممکن است از شما چیزی بخواهند. البته این در صورتی است که با جنیان مسلمان ارتباط برقرار کنید و اگر با شیاطین که دیگر حساب شما با کرام الکاتبین است.

    2. سلام هم وطن. من خودم مذهبی نیستم با جن هم سر و کله نزدم اما اعتقاد دارم.قرآن اصلا ارتباط را حرام کرده چون به دلایلی باعث انحراف شدید است .مثلا ممکن است در قبال خدمت انتظار توهین شدید به قرآن را داشته باشند.والسلام

  54. با سلام خواهش میکنم به سوالم جواب بدید من یک کار خیری دارم و نیت کردم اگر موفق بشم به کارهای خیریه و کمک به نیازمندان تمام تلاش خودم را کنم میخواستم بدانم چطور با اجنه ارتباط برقرار کنم میخواستم برای یک موردی در آینده نزدیک خبر بگیرم تا بتونم به هدفی که میخوام برسم و اینطوری به نذر خودم عمل کنم لطفا کمک کنید اگر خودتان هم بتونید و در این مورد کمک بکنید در هر موردی که لازم باشه و بگویید حاضرم در آن امور کمک مالی بکنم اگر بشه لطفا شماره تلفن بدید تا تماس بگیرم من ایمل خودم را اینجا نوشم . در مورد یکی از کامنت های بالا آقای بنام نیما موردی مطرح کردند آقا نیما اگر ممکنه من بتونم با آن دوست شما تماس بگیرم لطفا به من ایمل بزنید.
    puya_ca@yahoo.com

  55. جناب منصوری من درخواستی از شما داشتم و سوالی کرده بودم ولی هنوز کامنت من در انتظار تایید است لطفا به من اطلاع دهید در صورت امکان تلفنی با شما صحبت کنم .
    با تشکر

  56. سلام من 16سالمه بعضی شبا که میخوابم خواب هایی میبینم و بعد از مدتی همه اون خوابا اتفاق میوفتن الانم جدیدا تو بیدار اینده رو میبینم طوری که انگار دارم فکر میکنم ولی تو اینده همونا اتفاق میوفته بعضیاشون خیلی دیر اتفاق میوفته بعضیاشونم تا چند روز اینده واقعا نمیدونم باید اینو به کی بگم که راهنماییم کنه که چرا اینطوریم

        1. بسم الله الرحمن الرحیم. گفتن خواب به دیگران گاه زمینه حسادت را فراهم می آورد. برخی نیز شما را خرافی و خیال باف و مانند آن می انگارند. پس همان طوری که حضرت یعقوب(ع) فرمودند می گویم: لاتقصص رویاک؛ رویاها و خواب هایت را برای هر کسی تعریف نکن.
          در ضمن خواب ها دو دسته هستند که اگر خواب های نزولی باشند؛ بیانی از آینده است که می تواند دردسر ساز شود.

  57. سلام…وقتتون بخیر…ببخشید من یه مشکلی دارم ک قرار بود تو ابان 95 حل بشه بعد افتاد دی بعد شد ماه بهمن بعدش اسفند و حالام میگن تو اردیبهشت…نمیدونم چه زمانی قراره حل بشه…این مشکل اصلا گریبان گیر خانوادمم شده…نمیدونم چیکار باید بکنم کل زندگیمو بهم ریخته…میشه کمکم کنین و بگین من چیکار میتونم بکنم؟

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      مشکل شما نوع نگاه و توقع است. تنها به خدا امید داشته باشید. آن چه می گویند تزیین امر باطل است. به نوع بازی با شما است.

  58. سلام خسته نباشید آیا کسی جز خدا و امامان و معصومین از تاریخ و روز مرگ کسی خبر دارد چون یکی از اقوام ما رفته پیش یک دعا نویس گفته شما موکل دارید اسم موکلتون هم فلان باید بری یه جای خلوت عود روشن کنی بعد اسم موکلتو بگی بعد یه قلم و کدغذ بردار هرچی بخواهی برات انجام میده رو کاغذ بعد از کلی پرسیدن فامیلمون تاریخ مرگ یکی از عزیزانشو پرسیده گفته فلان روز و فلان ساعت اون شخص فوت میکنه از اون روز به بعد فامیلمون افسردگی گرفته منتظر اون روز مرگ فرا برسه میخواستم بدونم آیا این حرف درسته از نظر خدا و فقه و دین گناه نداره

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      هر کسی یک جن شیطانی با او است که می خواهد او را گمراه کند. پس گفتن این که موکل دارید مثل این که بگوید شما سر دارید و پا دارید و… اما این که موکل از مرگ شما اطلاع داشته باشد. دروغ است. خداوند می فرماید که این ها با آن که حضرت سلیمان(ع) یک هفته مرده بود ولی از مرگ او آگاه نبودند و هم چنان برای آن حضرت کارگری می کردند. مرگ را تنها خدا می داند و معصومان(ع) نیز به اذن الهی از غیب این امر آگاه می شوند.
      خلیل منصوری

  59. سلام استاد خسته نباشد من از سالعا پیش هر خوابی که میبینم تحقق پیدا میکنه البته درمورد مسایل مهم مثل تولد یه بچه با جنسیت واسم یا فوت شخصی یا ازدواج‌ کسی ولی مدتیه دچار یه اشوبی فکر شدم دخترم قبل از این که ازدواج کنه خواستگارش را در خواب دیدم وهمه خوانواده خواستگار رو دیدم وکی به خواستگاری میایند بعد اتفاق افتاد ولی خیلی زود نامزدی بهم خورد وبعد دوباره خواستگار بعدی را دیدم که فامیل خودم هست وماجراهای دیگر بعد از یه مدت کوتاه اتفاق افتاد وازدواج انجام شد ولی بعد از مدتی خواب خواستگار بعدی را دیدم در حالی که دخترم همسر داشت ومن حتی ادرس وتاریخ تولد ومشخصات زندگی دقیق خواستگار را که در خواب دیدم یادمه الان دخترم شوهر داره وبچه داره ولی اون خواب خیلی فکرمو درگیر کرده اگه میشه خواهش میکنم بنده را راهنمایی کنید

    1. به نام خدا
      چنان که گفته اید خواب های شما صادق است. شاید این نیز اتفاق بیافتد ولی در زمانی شاید خیلی دور. البته برای تغییر قدر الهی می توانید از دعا و صدقه و استغفار و مانند آن استفاده کنید. این ها اسباب الهی است که موجب تغییر قدر یعنی تقدیر می شود مگر آن که حکمت و مشیت کلی الهی بر تحقق آن باشد که در این صورت این اسباب و توسلات نیز تاثیری ندارد. برای دفع هر بلایی می توانید صدقه دهید و استغفار کنید. ان شاء‌الله این گونه تغییری در تقدیر از سوی خداوند حکیم رقم بخورد.

  60. سلام من ۱۶ سالمه و تمام نشونه های جن عاشق رو دارم و از روزی که فهمیدم خیلی کنجکاو شدم . آیا میتونم باهاش ارتباط برقرار کنم؟ . اصلا به خانوادم بگم یا نه ؟ لطفا زود جواب بدید

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      بسیار خطرناک است. نیروهای آنان تمام قدرت شما را می گیرد و شما را به جنون و تیمارستان می کشاند. دوری کنید و با خواندن معوذتین و 50 آیه قرآن با صدای بلند خود را از شرور آنان در امنیت قرار دهید.
      خلیل منصوری

  61. سلام من یه دایی دارم که با جن در ارتباط هست یه نفرو دوست دارم که خواستگارم هست و میگه باهاش ازدواج نکن چون بدبخت میشی میگه به من میگن من میفهمم حالا من چیکار کنم خیلی غصه میخورم خیلی ها به خاطر مشکلاتشون میان پیش داییم کارشون هم درست میشه تازه از کسی پولم نمیگیره تروخدا کمکم کنید راهنماییم کنید

      1. بسم الله الرحمن الرحیم
        مطلب خود را از در همین جا مطرح کنید . اگر خصوصی باشد منتشر نمی شود.

    1. سلام خانم نفس. خوبین؟من احتیاج به کمک دارم. کسی طلسمم کرده میشه از داییتون برام راهنمایی بخوایین؟ ثریا هستم فرزند منور

  62. دیدگاه شما در انتظار تایید مدیر سایت است.

    سلام من یه دایی دارم که با جن در ارتباط هست یه نفرو دوست دارم که خواستگارم هست و میگه باهاش ازدواج نکن چون بدبخت میشی میگه به من میگن من میفهمم حالا من چیکار کنم خیلی غصه میخورم خیلی ها به خاطر مشکلاتشون میان پیش داییم کارشون هم درست میشه تازه از کسی پولم نمیگیره تروخدا کمکم کنید راهنماییم کنید

    1. سلام . جنیان اطلاعاتی از آینده ندارند؛‌اگر هم آنان چیزی درباره آینده گفتند بر اساس رفتارهای کنونی آن فرد است. شاید فرد اهل گناه و فسق و فجور است آنان می گویند این زندگی شوم فرجام خواهد بود. به هر حال اگر مشکلی ندارد می توانید ازدواج کنید و باید توجه داشت که رفتار کنونی آدمی خود بیانگر وضعیت آینده او است. خلیل منصوبر

  63. من حدود چند ماهی هست دنبال کسی میگردم که این جواب منو بده. چرا من میتونم ببینم گاهی وقتا زندگی بعضی ادمها رو چرا گاهی وقتا انگار روحم به 1 منطقه دیگه میره و نگاه میکنه جایی که نباید ببینه . چرا حضور بعضی افراد احساس میکنم . تاحالا بهم هیچ اسیبی نرسیده ولی وقتی میخوام زندگی کسی ببینم بعدش تمام بدنم درد میگیره .دست خودم نیست چند جا رفتم ولی نتونستم به هیچ نتیجه برسم .اونا بهم دروغ میگفتم و وقتی دروغ اونا رو میگفتم از من ناراحت میشدن . ئنبال راه کمک میگردم

    1. بسم الله الرحمن الرحیم.
      شاید نعمتی باشد از سوی خدا برای آزمایش شما. البته از قرآن بر می آید که شما دارای اسباب غیر عادی هستید و می توانید برای کارهای خیر استفاده کنید. البته نیازی نیست که انسان این مسایل را با دیگران در میان گذارد؛‌ زیرا بسیاری از مردم ظرفیت آن را ندارند و موجب می شود تا مانند پیامبران متهم شوید.

  64. سلام
    من با مادرم رفتم پیشه 1 خانم میگه تو موکل داری ولی من حضور کسی احساس نکردم
    و اینکه موقع نگاه کردن حضور اونا متوجه میشم و اجازه ورود به اونجای که اونا هستن ندارم

  65. پدرم چند وقت پیش فوت کرد. به خوابم اومد و میگه برو از همسر سابقت حلالیت بگیر. تو خواب بهم گفت تو خواب همسر سابقم هم رفته ولی اون حلال نکرده و گفته هر روز با قرآن لعنش میکنه و شرط گذاشته تنها شرطش طلاق من با همسر فعلیم و ازدواج مجدد با ایشان هست. پدرم برادرم مادرم و خودم کارهایی کردیم که بهش ظلم شد و منجر به طلاق مون شد. صلاح چیه؟

  66. سلام
    چند روز هست که دزد به خونمون زده و همه ی دار و ندارمون رو برده،میخواستم بپرسم کسی ایینه بین یا دعانویس سراغ نداره تا تو زمینه پیدا کردن دزد کمکم کنه؟؟
    تو رو خدا اگه کسی رو سراغ دارید بهم معرفی کنید
    اگه کسی رو میشناسید بهم ایمیل بزنید
    zohrerad221@gmail.com

  67. با سلام حضور استاد محترم امکان تماس با شما از طریق تلگرام وجود دارد البته منظور کانال مربوط به خودتان باشد غیر از کانال موجود در وب سایت . موردی بود که میخواستم از طریق تلگرام از شما سوال کنم .
    با تشکر فراوان

  68. سلام
    بنده چندماهی هست که نمازهام رو سروقت میخونم ایمانم خیلی پیشرفت کرده بود و چون فکر میکردم خدا از تنگنا به زودی درم میاره و بهم توجه داره دلم آروم بود تا اینکه دیروز یه دعانویس گفتن شما نجس هستی خونتون طلسم داره و تو حالا حالاها ازدواج نداری و خودتم جنبی درحالی که بنده صبح غسل کرده بودم (آخه من گاهی خودارضایی میکنم و البته خیلی هم شرمنده میشم و استغفار میکنمو از خدا میخام کمکم کنه)فک میکردم اونم دنبال همینه و آغوشش برام بازه…
    اما فهمیدم خدا نه تنها غسلم رو هیچ وقت نپذیرفته و تمام ایمانو آرامشم توهم خودم بوده بلکه رهام کرده و هیچ توجهی بهم نداره و اجازه میده تو تنهاییو مشکلات دستو پا بزنمو منتظر بمیرم تا بندازتم تو آتیش…
    حالم چیزی فراتر از بده
    منتظر جوابتون هستم

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      راه توبه باز است. این که انسان چنین تفکری داشته باشد که استغفار و توبه بیهوده بوده غلط و نادرست است. غسل نیت درونی آدمی است که با اعمال بیرونی همراه است. بنابراین اگر واقعا نیت غسل داشته باشید عمل صحیح است ولی بحث قبولی یک امر دیگری است که در جای خود بیان شده است. خودارضایی گناه است و تبعات روان شناختی و اختلال روانی را به دنبال دارد. ازدواج کنید و از خدا کمک بخواهید. انسان هر گناهی کرده باشد با توبه پاک می شود.
      از خودتان نومید بشوید ولی هرگز از خدا و رحمت واسعه او نومید نشوید ؛‌زیرا شیطان انسان را به نومیدی می کشاند تا از خدا دور شده و آماده شکار شود. همیشه مانند گوسفندی با چوپان مهربان باشید و حتی اگر چوبی از سر تنبیه زد باز به دامان خدا بیاویزید و بگوید: اغوذ بک منک؛‌از خودت به خودت پناه می برم.
      خلیل منصوری

    2. سلام دوست عزیز بزگترین گناه نا امیدی است پس هیچ گاه از در گاه خداوند باری تعالی نا امید نباش

    1. سلام. دروغ می گویند. جنیان اگر خبر داشتند مرگ خودشان را تاخیر می انداختند. در قرآن آمده روزها از مرگ سلیمان نبی (ع) می گذشت و آنان خبر نداشتند و هم چنان برای او بردگی و کارگری مفت و مجانی می کردند.

  69. سلام
    راستش من معتقدم اگه باور داشته باشیم بزرگ ترین قدرت ها تنها متعلق به خداست جن یا روح یا هر چیز دیگه ای نمیتونه ذهن ادمو بخونه و از آینده بگه جز این که جن خوبی باشه و خدا بهش اجازه داده باشه
    من یکی رو دوست دارم ولی نمیدونم که اونم منو دوست داره یا نه یا بهم می رسیم یا نه نمیدونم چجوری باید بفهمم اگه میشه کمکم کنین

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      سلام علکیم. محبت هماره دو طرفه است مگر آن که محبت نباشد بلکه شهوت باشد. البته مودت که نوعی محبت است می تواند یک طرفه باشد.

  70. سلام..
    من یک سری از دوستام رفتن پیش فالگیر..بدون اینکه اونارو بشناسه تمام حقیقت رو راجب زندگی اونا گفته…میخوام بگم طبق نظر قران این جور چیزا رد شده
    ولی تمام اتفاقاتی که تو زندگی براشون افتاده رو گفته..
    میخواستم کمکم کنین تا بتونم درک کنم.
    ممنونم

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      قرآن رد نکرده است؛‌ بلکه آینده گویی را رد کرده است؛‌ جنیان به سبب آن که در محیط ما زندگی می کنند و عمری طولانی دارند خیلی از اطلاعات زندگی را می ببیند نه این که فقط بدانند. اما همه این ها نسبت به گذشته است نه آینده . البته در باره اینده برخی از آن ها اطلاعاتی محدود نسبت به روز یا چند روز آینده دارند که البته آن را نیز مخلوط به دروغ به ما تحویل می دهند.
      خلیل منصوری

  71. سلام خسته نباشید
    من چند روز پیش پیش یک دعا نویس رفتم ک ب گفته اطرافیانم کارش خیلی خوبه و احظار میزنه و موکل داره حتی میتونه هر کی که بخواد احظار کنه ک طرف خودش ببینه همه چیو سیدم هس
    واس همین من با دوستم رفتم پیشش از نزدیک ببینمش دوستم کار داشت
    منم گفتم تا اینجا اومدم بهش بگم ک فرد مناسبی واس ازدواج میخوام ایا میتونه ببینه ک هس واس من یا ن
    برگشت گف ک تو همزادتو اذیت کردی و اونم الان داره تورو اذیت میکنه دعا بدم ک باطلش کنی منم خیلی ترسیدم دعا رو گرفتم ازش
    بعد چند وقت دیگه باز رفتیم پیشش تا وضعیتمو ببینه
    ک بهم‌گف انشالله ک درست میشه
    سری اخر باز رفتم پیشش یکی از اقوامم ک اشنای این خانمه میشه اونجا بود منو معرفی کرد بهش و اونم شناخت
    بازم ازش پرسیدم ک ایا مشکل همزادم درست شده دیگ کاری ندارن؟
    گف نه ایتجوری ک نمیشه واس من سنگینه باید ۱۲ بار بیای هر سری ۱۵ هزار بگیرم ازت تا همزادتو ازت بکشم بیرون
    چون این مانع ازدواج تو میشه و مشکل ایحاد کرده واست
    من خیلی ترسیدم داشتم سکته میکردم
    ایا گفته های این خانم سید ک ادعا میکنه میبینه حقیقت داره؟
    ایا همزادم با من کار داره و واسم مشکل ایحاد میکنه مانع ازدواجم‌میشه؟
    خواهش میکنم کمکم کنید من واقعا باختم خودمو
    چکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      همه همزاد جنی دارند که مشغول فریب او خواهد بود همان طوری که همه فرشتگان نگهبان و حافظ دارند که حافظ او هستند و فرشتگانی که نویسندگان اعمال او هستند. بنابراین ترس از جن و همزاد یک ترس طبیعی برای اهل گناه است اما مومن که اهل قرآن و استعاذه به خدا و به او ‍امید بسته هرگز گرفتار نخواهد بود. این خانم فریب کار است. به جای آن که به او چیزی بدهید همان مبالغ را صدقه کنید. به جای دعا گرفتن دعا کنید.
      خلیل منصوری

  72. سلام . دو سال هست که فکرم درگیر مسایلی شده که درکش برام سخته مثلا چرا جهنم جاویده اگر خدا به عنوان خالق و مهربان ترین مهرباناست و میدونه که اگه ادمایی بیان تو این دنیا به هر حال به موازات بهشتی شدن عده ای عده ای هم هستن که قراره میلیارد ها سال شب روز بسوزن . چرا یک دختر تو خونواده ای به دنیا میاد که مادرش فاحشست و ذات و پرورش اون دختر تو تصمیمات بعد بلوغش تاثیر میزاره و ممکنه اونم راه مادرش رو پیش بگیره میدونم اختیار داره و باید برگرده اما هر جور حساب بشه تربیت کودکی بی شک موثره و احتمال ناپاک رفتن تو فقر و اون محیط خیلی بیشتر از فردیه که تو خانواده مذهبی دنیا اومده و یا همین بچه های کار که کنار چها راه ها کار میکنن و ممکنه به هزار راه کشیده بشن . یا انسانهای پاک و نماز خون که ادم ازشون کارایی میبینه مثله دستور قتل و ادام مثل تعدد افراطی ازدواج و چرا این ادما که سبب بد بینی مردم به دین میشن هیچ وقت منع نمیشن و چرا دنیا باید به سمتی بره که پر بشه از ستم و همه از ته دل درک نیاز به منجی بکنن تا منجی بیاد چرا اینده بشر باید به سیاهی پیش بره چرا ما هر روز به سمت روشنایی و نور نریم که نیاز به منجی نباشه این سوالا میاد تو ذهنم هس میکنم یه جنگ تو ذهنمه حس میکنم پشتم خالیه و دنیا منظم نیست اصلا دوست ندارم اینجور فک کنم دوست دارم ایمانم همیشه مایه ارامشم باشه

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      انسان در هر شرایطی اختیار دارد و می تواند وضعیت خویش را تغییر دهد. اگر تلاش کرد و نشد آن وقت اعتراض جا دارد. عذاب نیز به سبب عدم تلاش است نه شکست در تلاش. دیگر آن که انتخاب دوزخ با خود انسان است. خودش دوزخ را می سازد. عقل دارد و می تواند از آتش دوزخ خود را دور سازد. دیگر آن که عذاب ابدی تنها برای کسانی است که با علم و عمد به گناه می پردازند نه جاهلانه یا مستضعفانه یا به سبب سهل انگاری و مانند آن ها.

  73. سلام حالتان خوب است؟ ببخشید من فقط یک هفته فرصت دارم شوهرم تفاضای طلاق توافقی کرده است و من دوشیزه هستم و مدت دو سال است عقدم. مجبور شدم به خاطر تحقیر هایی که شدم تن به طلاق بدم شوهرم میگه منو نمیخواد. الان فقط یک هفته فرصت دارم میشه کمکم کنید ذ؟؟خیلی حالم بده.

  74. سلام خسته نباشید من از ته قلبم کسیو دوس دارم و میخچام باهاس ازدواج کنم و خیلی براش عذاب کشیدم حدود دوسال پیش زن داداش این اقا که جن داشتن خیلی اطلاعات از من به ایشون داده بودن که من به ایشچن نگفته بودم حدود 90درصد حرفاش درست بود ولی ترس من از اینه که این جنای زن داداشش که کتکشم میزدن بهش گفته بودن که این دخترو پسر بهم نمیرسن اگهم برسن بچه دار میشن و طلاق میگیرن و خود من هم چن جایی فال گرفتم گفتن که بهم نمیرسید اگهم برسید طلاق میگیرید الان تمام زندگیم شده عذاب نه میتونم ازش دل بکنم نه میتونم اروم شم موندم چکار کنم خیلی میترسم نکنه ازش طلاق بپیرم یا بهش نرسم تو رو خدا کمکم کنید راه درست چیه من باید چکار کنم ?

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      جنیان از آینده اطلاعی ندارند؛‌ هر چه اطلاع دارند از وضعیت کنونی شما است؛ زیرا همه جا حضور دارند و شما آنان را نمی بینید. با توکل بر خدا اگر فرد مناسبی را یافتید با او ازدواج کنید.

  75. بسم الله الرحمن الرحیم
    لطفا هر چه سریعتر عکسهای را که به عنوان عکس اجنه در متن گذاشته اید حذف کنید.
    این فقط باعث ترساندن مخاطب میشود . در صورتیکه همه می دانند عالم جنیان با انسانها متفاوت است و آنها به انسانها آزار نمی رسانند و اساسا ترسناک نیستند. اگ اعتقاد به هوش آنها دارید این کار شما باعث ناراحت کردن یا عصبانی کردن آنها به عنوان مخلوقات بی آزار خداوند می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا