اجتماعیاخلاقی - تربیتیمعارف قرآنیمقالاتوب نوشت

خداوند، مدافع مومنان

samamos-comاوايل انقلاب نسبت به شهيد دكتربهشتي، اهانت و اتهام زيادي زده مي شد و حتي دربرابرش اين رفتارهاي ناهنجار و زشت و نقدهاي تند و تيز صورت مي گرفت. با اين همه ايشان هرگز وقار و متانت خود را از دست نمي دادند و با خونسردي تمام پاسخ آنان را مي داد وحتي در بسياري از موارد سكوت مي كرد و معمولاً پاسخي به اين ياوه گويي ها نمي داد.
از ايشان مي پرسيدند: چرا پاسخ اين ها را نمي دهيد؟ آن شهيد بزرگوار همواره در پاسخ اين پرسش اين آيه را مي خواند:ان الله يدافع عن الذين آمنوا ان الله لايحب كل خوان كفور. همانا خداوند از كساني كه ايمان آورده اند دفاع مي كند، كه خدا هيچ خيانت پيشه ناسپاس را دوست ندارد (سوره حج،آيه 38)

اين دفاع خداوندي از مومنان به اشكال گوناگون صورت مي گيرد. خداوند كساني را كه محبوب ومرضي او باشند، همان گونه كه ازجان ومال ايشان محافظت مي كند و عنايت خاصي به آنان دارد، همچنين حريم حرمت ايشان را نيز حفظ مي كند و دلها را به سوي آنان مي كشاند. اين گونه است كه دوستداران وي به عنوان مدافعان الهي عمل مي كنند، زيرا همه هستي جنود و سربازان الهي هستند و درمسير اراده و مشيت او حركت مي كنند.
امام خميني (ره) از مومنان واقعي بود و لذا همه ملت هاي جهان مدافع حريم حرمت او بودند. شيخ محسن علي نجفي از علماي پاكستان نقل مي كند: روزي به منطقه بلتستان پاكستان رفتم و ديدم مغازه ها تعطيل است. فكر كردم شهادت يكي از ائمه (ع) است. تقويم خود را ديدم. اما مناسبتي نبود. سوال كردم: چرا مغازه ها تعطيل است؟ گفتند مردم به مسجد رفته اند.گفتم:براي چه؟ گفتند: ايران درجبهه هاي عراق عملياتي انجام داده، مردم به مسجد رفته اند تا براي پيروزي رزمندگان اسلام وارتش ايران دعاكنند.
بنابراين اگر انسان به خداوند متصل شود و محبوب اوگردد، همه جهان براي او بسيج مي شوند تا از حريم او دفاع كنند.

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا