چند رسانه ایکتاب ها

عوامل جذب جوانان و نوجوانان به مسجد

 

عوامل جذب جوانان و نوجوانان به مسجد

 

مسجد مهم ترین پایگاه در اسلام و نماد هویتی آن است. هر چند که مسجد به عنوان محل سجده برترین حالت نمازگزار مطرح شده ، اما حقیقت آن است که در آموزه های وحیانی مسجد مهم ترین مکان مقدسی است که مردم باید در آن برای ساماندهی زندگی دنیوی و اخروی گرد هم آیند. اقامه نماز به معنای تحقق بخشی به همه آموزه هایی است که به عنوان فلسفه اسلام و رسالت مطرح است. بی گمان اقامه بدون حضور انسانی شدنی نیست و این جمعیت و جماعت که مفهوم اقامه را به شکل عینی تجلی می بخشد.

امروزه مسجد از چنین جایگاهی برخوردار نیست و تنها برای اقامه نماز جماعت باز بوده و در بسیاری از زمان ها بسته و از کارکرد واقعی خود دور شده است. جذب عموم مردم به ویژه جوانان که به مسجد جایگاه و کارکرد واقعی می بخشند یکی از مهم ترین دغدغه های نظام سیاسی ولایی است. نویسنده در این کتاب به جایگاه و مکانت مسجد بر اساس آموزه های وحیانی و علل و عوامل گریز و گرایش مردم به مسجد اشاره داشته است.

 

ناشر: انتشارات ثقلین

تهیه و تنظیم: گروه پژوهش های کاربردی مرکز رسیدگی به امور مساجد

نویسنده: خلیل منصوری

حروف چینی و ناظر چاپ: عباس رحیمی

لیتوگرافی و چاپ: چاپ نینوا

قطع و تعداد صفحه: رقعی – 200 صفحه

چاپ و تیراژ: چاپ اول – 5000 نسخه

تاریخ: دی ماه 1386

 

دانلود رایگان کتاب عوامل جذب جوانان و نوجوانان به مسجد

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا