وب نوشت

شکست فرعون و سامري در غزه

فرعون زمان و سامري امروز که در شکل صهيونيسم، گوساله ثروت و قدرت را مي پرستد، در غزه شکست خورده است و هر روز از ياران خويش در سازمان ملل و شوراي امنيت وقت مي خواهد تا بتواند با همکاري فرعون مصر کاري از پيش ببرد؛ ولي تا کنون موفق نشده و در آينده نيز موفقيتي نخواهد داشت.

شمارش معکوس برای نابودی صهیونیسم

خداوند در آغازين آيات سوره اسراء، حکايت سامري هاي صهيونيست را بيان داشته است و گفته است که ايشان يک بار در کشور شريف و مقدس فلسطين تباهي و فساد کردند و به جرم اين جنايت، جنود خداوند ايشان را به نيستي کشيدند و اسارت و خفت و ذلت را بر آنان بار کردند.

خداوند با گزارشي از امروز ايشان، آن گاه بيان داشته است، روزي ديگر مي رسد که ايشان به قدرت و ثروت مي رسند. اگر دوباره راه تباهي و فساد را بپيمايند، آنان را نيست و نابود مي کنيم. اکنون با جناياتي که در کشور مقدس فلسطين و حتي مسجد خداوند انجام مي دهند به همان تباهي بازگشتند و چون عدتم(بازگشتيد) به تباهي ايشان معلوم و ظاهر است، خداوند نيز عدنا(بازمي گرديم) به نيستي ايشان کرده است و در حقيقت، صهيونيسم در غزه و فلسطين با کشتار بي گناهان گور خويش را مي کنند. پيروزيي که صهيونيست با همکاري فرعون مصر و شياطين شرق و غرب جهان به ويژه دولت هاي ذليل اروپايي که پس از جنگ جهاني طوق بردگي را با عنوان ناتو به گردن آويخته اند و شيطان بزرگ آمريکا ، به دست مي آورند، همانند پيروز يزيد و يزيديان در کربلاست ؛ زيرا به زودي خون بي گناهان ايشان را مي گيرد و به نيستي سوق مي دهد؛ چون از سنت الهي آن است که آه مظلوم زماني که بر آيد، خانمانسوز است و به نظر مي رسد که آه کودکان مظلوم و زنان و پيران مستضعف و ناتوان، اکنون در سراسر غزه بلند شده است و عرش الهي را به لرزه در آورده است و به زودي وعده خداوند در باره صهيونيست نيز تحقق خواهد يافت ؛چه خداوند هر گز در وعده و وعيد خويش تخلف نمي کند:وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْکَافِرِينَ حَصِيرًا ؛ ولي اگر [به گناه‏ و جنايت] بازگرديد [ما نيز به کيفر شما] بازمى‏گرديم، و دوزخ را براى کافران زندان قرار داديم. (اسراء آيه 8)

اکنون زمان آن است که مرداني استوار و مومن که خانه به خانه در اسرائيل دنبال يهوديان مي روند، بيرون آيند و آنان را زنده نگذارند و سرنوشت ايشان را چنان که خداوند گزارش کرده رقم زنند، سرنوشتي که دنيا را براي ايشان زندان و مرگ و آخرت را دوزخ مي سازد.

حماس شگفتی ساز

شگفت اين که روزي ارتش هاي بي غيرت عربي و اعرابي که اشد کفرا و نفاقا هستند در عرض شش روز شکست خورد ولي ارتش کوچک حماس که پشتوانه خدا و دعاي مردم را با خود دارد توانسته است نزديک به دو هفته مقاومت کند و خم نياورد. دولتمردان صهيونيست اکنون مهلتي از آمريکا مي خواهند تا بتوانند موفقيتي ظاهري کسب کنند و فرعون مصر نيز با محاصره اقتصادي و نظامي و پزشکي و دارويي و غذايي همانند محاصره مشرکان مکه مومنان صدر اسلام مي خواهد به اسرائيل سامري و هم کيش خويش کمک کند.

با اين همه وعده خداونداست که اگر مومنان در ايمان خويش پايدار باشند هر يک بيست نفر را برابري مي کنند:أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَکُن مِّنکُم مِّئَةٌ يَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ کَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُونَ ؛اى پيامبر، مؤمنان را به جهاد برانگيز. اگر از [ميان‏] شما بيست تن، شکيبا باشند بر دويست تن چيره مى‏شوند، و اگر از شما يکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پيروز مى‏گردند، چرا که آنان قومى‏اند که نمى‏فهمند. (انفال آيه 65)

دولت کنوني اسرائيل همان مترفاني هستند که خداوند بيان مي کند هر گاه ملت و دولتي را بخواهيم نابود سازيم بزرگان سرکش و مترف ايشان را به سوي مي کشانيم که با دست هاي خويش خود را هلاک کنند:وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِکَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا ؛و چون بخواهيم شهرى را هلاک کنيم، خوشگذرانانش را وا مى‏داريم تا در آن به انحراف [و فساد] بپردازند، و در نتيجه عذاب بر آن [شهر] لازم گردد، پس آن را [يکسره‏] زير و زبر کنيم. (اسراء آيه169(

اما در باره مواضع فرعون مصر و کفر و نفاق اعراب شايد اين کلمات وزير امورخارجه سوريه در مصاحبه با المنار که امروز انجام گرفت جالب وخواندني و عبرت آميز باشد:

وزير خارجه سوريه، با انتقاد از مواضع اعراب درباره غزه افزود: بيشتر سران عرب هنوز درباره برگزاري اجلاس فوري و ويژه در دمشق يا دوحه اظهار نظر نکرده اند و با مطرح کردن مسائل واهي و بي اساس، از تشکيل اين اجلاس خودداري مي کنند.

المعلّم، در پايان اين مصاحبه، در پاسخ به پرسشي درباره روابط نزديک با ايران گفت: از همه کشورهاي عربي مي خواهم روابط خود را با ايران نزديک کنند، چرا که در تجاوز صهيونيست ها به لبنان در سال 2006، بيشتر سران عرب از حمايت حزب الله به علّت نزديکي اش به ايران و اينکه جزء هلال شيعي است، جلوگيري مي کردند و اکنون من از آنها مي پرسم "آيا کمک نکردن به حماس سنّي مذهب نيز به علّت هلال شيعي است يا اينکه آنها از همه گروه هاي مقاومت بيزارند.
تكرار متن
فرعون زمان و سامری امروز که در شکل صهیونیسم، گوساله ثروت و قدرت را می پرستد، در غزه شکست خورده است و هر روز از یاران خویش در سازمان ملل و شورای امنیت وقت می خواهد تا بتواند با همکاری فرعون مصر کاری از پیش ببرد؛ ولی تاکنون موفق نشده و در آینده نیز موفقیتی نخواهد داشت.
شمارش معکوس برای نابودی صهیونیسم
خداوند درآغاز آیات سوره اسراء حکایت سامری های صهیونیست را بیان داشته و گفته است که آنان یک بار در کشور شریف و مقدس فلسطین تباهی و فساد کردند و به جرم این جنایت، جنود خداوند آنها را به نیستی کشیدند و اسارت و خفت و ذلت را برایشان بار کردند.
خداوند با گزارشی از امروز آنها بیان می کند که، روزی دیگر می رسد که ایشان به قدرت و ثروت می رسند. اگر دوباره راه تباهی و فساد را بپیمایند، آنان را نیست و نابود می کنیم.
اکنون با جنایاتی که صهیونیستها در کشور مقدس فلسطین و حتی مسجد خداوند انجام می دهند به همان تباهی بازگشتند و چون عدتم (بازگشتید) بازگشتشان به تباهی، معلوم و ظاهر است، خداوند نیز با وعده عدنا (بازمی گردیم) عزم نیستی ایشان را کرده است و در حقیقت، صهیونیسم در غزه و فلسطین با کشتار بی گناهان، گور خویش را می کند.
پیروزیی که صهیونیست ها با همکاری فرعون مصر و شیاطین شرق و غرب جهان به ویژه دولت های ذلیل اروپایی که پس از جنگ جهانی طوق بردگی را با عنوان ناتو به گردن آویخته اند و شیطان بزرگ آمریکا، به دست می آورند، همانند پیروزی یزید و یزیدیان در کربلاست؛ زیرا به زودی خون بی گناهان ایشان را می گیرد و به نیستی سوق می دهد؛ چون سنت الهی آن است که آه مظلوم زمانی که برآید، خانمانسوز می شود و به نظر می رسد که آه کودکان مظلوم و زنان و پیران مستضعف و ناتوان، اکنون در سراسر غزه بلند شده و عرش الهی را به لرزه درآورده است و به زودی وعده خداوند درباره صهیونیست ها نیز تحقق خواهد یافت؛ چه خداوند هرگز در وعده و وعید خویش تخلف نمی کند: و ان عدتم عدنا و جعلنا جهنم للکافرین حصیراً؛ ولی اگر ]به گناه و جنایت[ بازگردید ]ما نیز به کیفر شما[ بازمی گردیم، و دوزخ را برای کافران، زندان قرار دادیم. (اسراء آیه 8)
اکنون زمان آن است که مردانی استوار و مومن که خانه به خانه در اسرائیل دنبال صهیونیستها می روند، بیرون آیند و سرنوشت ایشان را چنان که خداوند گزارش کرده رقم زنند، سرنوشتی که دنیا را برای ایشان زندان و مرگ و آخرت را دوزخ می سازد.
حماس شگفتی ساز
شگفت این که روزی ارتش های عربی و اعرابی که سرانشان (اشد کفرا و نفاقا) هستند در عرض شش روز شکست خوردند ولی ارتش کوچک حماس که پشتوانه خدا و دعای مردم را با خود دارد توانسته است چندین هفته مقاومت کند و استوار بماند.
دولتمردان صهیونیست اکنون مهلتی از آمریکا می خواهند تا بتوانند موفقیتی ظاهری کسب کنند و فرعون مصر نیز با محاصره اقتصادی و نظامی و پزشکی و دارویی و غذایی همانند محاصره مشرکان مکه علیه مومنان صدر اسلام، در صدد است به اسرائیل سامری و هم کیش خویش کمک کند.
اما با همه این سختی ها وعده خداوند است که اگر مومنان در ایمان خویش پایدار باشند هر یک بیست نفر را برابری می کنند. ای پیامبر، مومنان را به جهاد برانگیز. اگر از ]میان [ شما بیست تن، شکیبا باشند بر دویست تن چیره می شوند، و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز می گردند، چرا که آنان قومی هستند که نمی فهمند. (انفال آیه 65).
مترفان اسرائیلی
دولت کنونی اسرائیل همان مترفانی هستند که خداوند بیان می کند هرگاه ملت و دولتی را بخواهیم نابود سازیم بزرگان سرکش و مترف ایشان را به سویی می کشانیم که با دست های خویش خود را هلاک کنند: و چون بخواهیم شهری را هلاک کنیم، خوشگذرانانش را وا می داریم تا در آن به انحراف ]و فساد[ بپردازند، تا عذاب بر آن ]شهر[ لازم گردد، پس آن را ]یکسره[ زیر و رو کنیم.           (اسراء آیه 169) 
اما درباره مواضع فرعون مصر و کفر ونفاق سران اعراب شاید این سخنان وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با المنار جالب و خواندنی و عبرت آمیز باشد:
وزیر خارجه سوریه، با انتقاد از مواضع اعراب درباره غزه گفت: بیشتر سران عرب هنوز درباره برگزاری اجلاس فوری و ویژه در دمشق یا دوحه اظهارنظر نکرده اند و با مطرح کردن مسایل واهی و بی اساس، ازتشکیل این اجلاس خودداری می کنند.
المعلم، در پاسخ به پرسشی درباره روابط نزدیک با ایران گفت: از همه کشورهای عربی می خواهم روابط خود را با ایران نزدیک کنند، چرا که در تجاوز صهیونیست ها به لبنان در سال 2006، بیشتر سران عرب از حمایت حزب الله به علت نزدیکی اش به ایران و اینکه جزء هلال شیعی است، جلوگیری می کردند و اکنون من از آنها می پرسم «آیا کمک نکردن حماس سنی مذهب نیز به علت هلال شیعی است یا اینکه آنها از همه گروه های مقاومت بیزارند؟

مشاهده بیشتر

خلیل منصوری

آیت الله خلیل منصوری رامسری به مدت ده سال در مرکزفرهنگ و معارف قرآن به تحقیق و پژوهش در علوم و معارف قرآن پرداخته و در همین سال ها آثار چندی نگاشته که در مطبوعات علمی و پژوهشی چاپ و منتشر شده است. آیت الله هم چنین در مدت بیست سال همکاری با مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه های علمیه خارج از کشور و جامعه المصطفی مقالات و کتب بسیاری را در باره کشورهای جهان و اوضاع آن به شکل تحلیلی نگارش کرده است. لازم به ذکر است تمامی مقالات منتشر شده در این وبسایت تألیف ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا